Inlägg från: LillaStollan |Visa alla inlägg
  • LillaStollan

Ibland undrar jag om man verkligen borde få döpa sitt barn till vad som helst

Men det jag tycker är konstigt är vilka namn som blir godkända. Kan ta ett exempel, såg en flicka på TV som hette Katla. Hur kunde det gå igenom? Katla är en ond eldsprutande drake!!!! Jag vet andra som fått avslag utan någon som helst vettig anledning.

• LillaStollan

Sundsvallstjej- Det är möjligt men det handlar ju om vad man tänker när man hör namnet. Tror inte många tänker "oh vad vackert isländskt namn" (om det nu är det) när de hör namnet Katla. Skulle inte du tänka drake om du hörde det????

Vet andra namn på "ondingar" som gått igenom men de kan jag inte gå in på pga tystnadsplikt.

Kan inte gå in på detaljer när det gäller ett namn som fick avslag men det är ett släktnamn och i Sverige för man inte heta efternamn i förnamn.

• LillaStollan

Ja en vulkan vill man ju gärna dela namn med... *ironi*

• LillaStollan

Du vill inte förstå mig märker jag...

Jag tycker i vilket fall som helst att döpa ett barn till Katla är som att döpa det till Sauron eller Voldemort eller Kato... Eller varför inte Hitler.

Ronja har jag absolut inget emot men om jag inte minns helt fel sprutade inte hon eld och förlamade folk.

• LillaStollan

Möjligen inte men namn ska ju bestämmas utifrån vad som är barnets bästa sägs det. Som jag skrev förut så tror jag att de flesta tänker på en drake... Eller?

Det verkar ju som att jag är hopplöst ensam om att tycka det är galet så jag antar att det är dags att lägga ner

Tom och Jerry på tvillingar då? Är det juste?

• LillaStollan

Josebell- Det är ju det som är grejen. Det är folk som sitter och bestämmer det...

• LillaStollan

Josebell- Klart att Tom och Jerry blir godkänt men jag förstår inte att folk VILL

Det är ju svårt att inte dra på munnen när man hör det...

Svar på tråden Ibland undrar jag om man verkligen borde få döpa sitt barn till vad som helst