• Ellen S

Ibland undrar jag om man verkligen borde få döpa sitt barn till vad som helst

Såg i tidningen häromdagen någon som nyss fått barn och flickan skulle heta Pippi.
    Jag vet faktiskt inte om jag tycker Pippi är ett namn man heter... *tänker på Pippi Långstrump och Astrid Lindgren*
    I samma tidning fanns det en pojke som hette Zäta.

Är jag ensam om att tycka att vissa namn är okey som smeknamn men man heter dem inte på riktigt. Man borde väl tänka på att barnet blir vuxet en dag och då är det kanske inte så skoj att t ex heta Mini.

• Svar på tråden Ibland undrar jag om man verkligen borde få döpa sitt barn till vad som helst
  • Ellen S

När min mor i början av 50talet gick i skola hade hon två klasskompisar som hette Jonny - den ena var en tjej det tycker jag är lite skoj.

• kaiija

Ekorrfamiljen :jag måste bara få berömma dessa fiina namn du gett dina barn =)
    jättefiina!

• Ellen S

Mini: Det kan väl vara så att Mini är fint men tänk att heta mini och vara en lång och kraftig typ... hur kul är det då?

• Laire

Jag känner/kännde en tjej som hette Mini, men det utalades inte som ordet för jätteliten (mííni) utan med snabba "i":n (Minni), fast det är olika det också. Tänk de som heter Stig och inte gillar att gå, de som heter Bo och är hemlösa, de som heter Björn men känner sig som en katt. :-P

• bendito

Ellen S: Jag läste samma tidning o familjen bor ett par mil från mig

• Ellen S

Vad sägs om Severina, Xantippa, Eufrosyne eller Teolinda?

• stenfalk

Min far hade förslag på att döpa mig till Urbina Exenia... Hur seriös han var med det vet jag dock inte. Är hur som helst rätt så glad att jag slapp heta så

• MINI25

Tydligen får man numera döpa sina barn till Madicken. Stötte på en sån liten dam för nån månad sen. Hon SÅG UT som Madicken. Lite läskigt.

Svar på tråden Ibland undrar jag om man verkligen borde få döpa sitt barn till vad som helst