• Ellen S

Ibland undrar jag om man verkligen borde få döpa sitt barn till vad som helst

Såg i tidningen häromdagen någon som nyss fått barn och flickan skulle heta Pippi.
    Jag vet faktiskt inte om jag tycker Pippi är ett namn man heter... *tänker på Pippi Långstrump och Astrid Lindgren*
    I samma tidning fanns det en pojke som hette Zäta.

Är jag ensam om att tycka att vissa namn är okey som smeknamn men man heter dem inte på riktigt. Man borde väl tänka på att barnet blir vuxet en dag och då är det kanske inte så skoj att t ex heta Mini.

• Svar på tråden Ibland undrar jag om man verkligen borde få döpa sitt barn till vad som helst
  • BrideOf Rocky

Jag träffade 2 personer en gång som hette Erik och Tindra.

Men jag tror dom bytte sen när dom blev vuxna,minns inte riktigt.

• Ellen S

Jag vet om en 5årig flicka som heter Rubina, hon är min mans brors dotter

• Ellen S

BrideOf Rocky

Nu fattar jag inte riktigt: Jag träffade 2 personer en gång som hette Erik och Tindra.

Men jag tror dom bytte sen när dom blev vuxna,minns inte riktigt. - Vad menar du? Erik är ju ett väldigt vanligt namn.

• BrideOf Rocky

EllenS,

Ja, men inte så kul att heta kanske...
    Nog därför dom böt...eller bytte.
    Äh, jag vet inte vad det heter.

• MINI25

Ha ha, jag fattar inte heller grejen med Erik. Om det nu inte skulle vara "é rik"?

eller?

• BrideOf Rocky

bubblan 06,

/världens barnsligaste 24 åring

• Trinity78
    Ellen S skrev 2006-03-03 15:56:12 följande:
    Vad sägs om Severina, Xantippa, Eufrosyne eller Teolinda?
    Isch. Speciellt Teolinda, det låter så hemmasnickrat.
    Sometimes life is as incomprehensible as an R.E.M song
  • Ellen S

Trinity: Min bästa kompis mormor hette Teolinda och hennes farmor Antoinette

• En helt vanlig mamma

Bride of Rocky,

Det ar vals ganska svart att dopa sina barn till ngt som alla i varlden ska gilla...

Ar man ex. inte svensk kan man ju fa roliga associationer till sitt namn och tvartom, ex min van i USA heter Hellman i efternamn vilket inte far manga i sverige att rynka pa nasan, men det ar ganska kul pa engelska...

Ev. framtida dotter vill jkag ska heta Orli. Betyder mitt ljus pa hebreiska och kag alskar det, spelar inegn roll om ngn annan tycker det hade varit klokare att dopa hene till Anna.

Man kan inte leva sitt liv for att behaga andra.

Svar på tråden Ibland undrar jag om man verkligen borde få döpa sitt barn till vad som helst