Ibland undrar jag om man verkligen borde få döpa sitt barn till vad som helst
VA!! Gunilla som man??
*fattar ingenting*
VA!! Gunilla som man??
*fattar ingenting*
*skakar på huvudet*
Och jag som tycker det kan vara jobbigt med namn som Kim och Tintin eftersom det både kan vara kille eller tjej... men Emil och Gunilla trodde jag var helsäkra namn så inte ens jag kan ta fel...
När det gäller namnet Zäta så trodde jag först det var en flicka...
Vad säger ni om namnet Buster?
Är det okey att döpa en pojke till det eller?
Morris är fint, fast jag tänker på en hund då... min bästa kompis hund hette så
När min mor i början av 50talet gick i skola hade hon två klasskompisar som hette Jonny - den ena var en tjej det tycker jag är lite skoj.
Mini: Det kan väl vara så att Mini är fint men tänk att heta mini och vara en lång och kraftig typ... hur kul är det då?
Vad sägs om Severina, Xantippa, Eufrosyne eller Teolinda?
Jag vet om en 5årig flicka som heter Rubina, hon är min mans brors dotter
BrideOf Rocky
Nu fattar jag inte riktigt: Jag träffade 2 personer en gång som hette Erik och Tindra.
Men jag tror dom bytte sen när dom blev vuxna,minns inte riktigt. - Vad menar du? Erik är ju ett väldigt vanligt namn.
Trinity: Min bästa kompis mormor hette Teolinda och hennes farmor Antoinette
Visst man ska absolut inte döpa sitt barn till något man inte gillar bara för att göra någon annan nöjd.
Men ett namn är så viktigt att jag anser man ska tänka efter före och ta ställning till hur kommer barnet att bli bemött om jag döper det till xxxx.
Ett namn som är gulligt på en bebis, litet barn kan ju vara fruktansvärt när man blir vuxen.
Jag känner en kille som var döpt till Jonas vilket han avskydde så när han blev myndig bytte han till Pierre.
Min ena systers pojke är döpt till Stefan men har bytt namn till Mattias.
Min ena syrra (samma som tidigare) har en dotter som blev döpt till Sara, hon heter numera Zarah.
BrideOf Rocky:
new york brud
Jag vet inte vad som är ett bra namn, jag vet bara vad jag själv tycker om/inte tycker om och detta att byta namn tycker jag är lite fånigt.
Nu kan det ju finnas olika anledningar till att man byter men nä det är inget för mig.
Kan ni tänka er en statsminister som heter Zäta, Nemo, Björk eller Fingal?
Tänk om kronprinsessan döper sina framtida barn till Tintin, Alfons, Franz Josef och Madicken, skulle inte du reagera då?
Jag tror att jag/vi nog väljer ett namn till vår bebis som är:
* lätt att säga
* lätt att stava
* passar alla åldrar
* fungerar hyfsat även utomlands, alltså inga åäö
*passar alla åldrar = vad jag/vi tycker känns okey på en bebis, tonåring, vuxen, åldring
Jag har lite svårt för namn som "passar" till både pojke å flicka.
Detta efter att jag under min utbildning till barnskötare praktiserade på ett dagis där de skulle få två nya barn, Tintin och Robin.
Personalen visste att det var en flicka å en pojke men inte mera men tog för givet att Tintin var flickan, men så var det inte flickan hette Robin och Pojken Tintin, det fanns även två barn till i familjen Kim och Michelle, Kim var flicka och Michelle pojke...
Neon, Linblå och Månfare hör väl inte till mina favoritnamn direkt