• Ellen S

Ibland undrar jag om man verkligen borde få döpa sitt barn till vad som helst

Såg i tidningen häromdagen någon som nyss fått barn och flickan skulle heta Pippi.
    Jag vet faktiskt inte om jag tycker Pippi är ett namn man heter... *tänker på Pippi Långstrump och Astrid Lindgren*
    I samma tidning fanns det en pojke som hette Zäta.

Är jag ensam om att tycka att vissa namn är okey som smeknamn men man heter dem inte på riktigt. Man borde väl tänka på att barnet blir vuxet en dag och då är det kanske inte så skoj att t ex heta Mini.

• Svar på tråden Ibland undrar jag om man verkligen borde få döpa sitt barn till vad som helst
  • Ellen S

MEN kan man heta Karlsson i förnamn?

Heter flickor Emil?

*mycket förvånad*

• dio

Gud va fint karlsson Olsson, eller Karlsson Eriksson kanske?

• Jennie Brunflo

Ja...enligt SCB så finns det dom som heter Karlsson i förnamn....och kan man heta Gunilla som man...kan man väl heta Emil som kvinna...

• Ekorrfamiljen
    Jennie B: Birk(-a) betyder handelsplats och det finns som namn på runstenar och i nedtecknade berättelser från vikingatid (om jag minns rätt).
    //Ekorren - mamma till Tin, Troll och lille Vendel i magen.
  • Ellen S

VA!! Gunilla som man??

*fattar ingenting*

• Jennie Brunflo

Ja...det finns män som heter det som vi uppfattar som vanliga kvinnonamn. Inte helt ovanligt i dalarna bl.a.

• lynnie

hmmm hej jag heter Karlsson Karlsson?! FörvånadSkrattande

• Ellen S

*skakar på huvudet*

Och jag som tycker det kan vara jobbigt med namn som Kim och Tintin eftersom det både kan vara kille eller tjej... men Emil och Gunilla trodde jag var helsäkra namn så inte ens jag kan ta fel...

När det gäller namnet Zäta så trodde jag först det var en flicka...

• Laire

"Gunilla" m m på män i Dalarna beror väl på att man har ett släktnamn efter sin gård? Har för mig att jag hört det om namnet "Annika" som nästan en hel by hette i andranamn.

• Tjongballong

Jag skulle vilja ha en pojk till som som skulle heta Morris.Vad tycker ni om det då,ni som är emot lite ovanliga namn?Är det för ovanligt o konstigt????

Svar på tråden Ibland undrar jag om man verkligen borde få döpa sitt barn till vad som helst