Min väns dotter fyller år
Hejsan! Min väns dotter fyller snart. Skall jag bjuda in mig själv till dom, Eller skall dom bjuda in mig? Hon fyller 3. Snälla ge mig råd
MVH K!
Hejsan! Min väns dotter fyller snart. Skall jag bjuda in mig själv till dom, Eller skall dom bjuda in mig? Hon fyller 3. Snälla ge mig råd
MVH K!
Nu beror det ju mycket på hur ofta ni umgås och vad ni har för sorts förhållande till vardags, men treårskalas brukar på många ställen firas med dagiskompisar och familjen. Det är vanligare att föräldrarnas kompisar bjuds in när det är ettårskalas - mest för att få lite festkänsla innan barnet har börjat få egna kompisar. Utan att känna er tror jag att det mest uppskattade vore om du hälsade på någon dag efteråt och då har med dig en liten present till tjejen.
Åh sånt där är ju så svårt, jag har förstått att jag tex har gjort "fel" i alla år, jag har inte bjudit in folk som är minna vänner när mina barn fyller år och det enbart för att jag har kännt att jag sätter dem i en situation där de kommer att ha svårt att säga nej men kanske egentligen inte alls vill/orkar komma på ett kalas för ett barn.
Hm jag har föstått nu att det kan ha upplevts som att jag inte ville bjuda in dem, hm så hur man än vänder sig har man rumpan bak :p
Fråga henne tycker jag, vem skulle bli arg för att nån vill fira ens barn?
Fråga bara om du får komma och fira henne och ge en present. Låter bara jättetrevligt. Tror inte de kanske tror att du vill komma på ett treårskalas annars. Bjöd inte vuxna själv men blev glad när en vuxen själv sa att den ville komma, när min dotter var i samma ålder
Kan du inte bara ringa föräldrarna och säga att du har en present och fråga när det passar att överlämna den? Då kan ju föräldrarna själva avgöra om de har en stol till på kalaset eller tycker det är trevligare med en egen fika med familjen och dottern. Om man har stor släkt kan ju kalasen lätt bli stimmiga ändå för en liten tös.
På sambons sida är vi över 20 personer om alla kommer och min lilla familj på 3 personer umgås väl gärna med dem också, men eftersom de bor 20 mil bort och inte kommer så ofta så får barnet en egen kalasdag med dem. När sambons familj är här går ju mycket tid åt till att bara rådda fram och bort mat och tårta plus att vi inte bor så stort så antingen har vi fått ha det ute eller i källaren två trappor ner eller hos farmor som bor större.
Köp en present och fråga om när du kan komma och lämna den, tycker jag.
Jag skall köpa nått till henne:) Tack för eran synvinkel????