Viktgräns - privat IVF
Om man gör privat IVF pga manlig faktor, dvs du som kvinna har fullt fungerande ägglossning osv, är det ändå en viktgräns?
Ni som varit överviktiga, vilka kliniker har ni gått hos och fått bra bemötande hos?
Om man gör privat IVF pga manlig faktor, dvs du som kvinna har fullt fungerande ägglossning osv, är det ändå en viktgräns?
Ni som varit överviktiga, vilka kliniker har ni gått hos och fått bra bemötande hos?
Ja, det finns en viktgräns ändå.
Långt i från på alla klinker har jag hört, därför vill jag gärna höra lite mer...
Ingen som har någon erfarenhet?
De kliniker jag känner till har viktgräns, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.
Man har sett tydliga samband mellan övervikt och olika fertilitetsproblem trots regelbundna ägglossningar och utan synliga problem. Jag tippar på att det är därför viktgränsen finns. Det är ju ingen större idé att utsätta någon för den risk det faktiskt är med IVF om det finns säkrare och bättre åtgärder att åtminstone börja med. Det är för patientens skull, ingen annans.
Lycka till! :)
Får jag fråga vilka kliniker du menar?
( och jag håller helt med dig i ditt resonemang)
Nordic IVF, Carlanderska, RMC, Linnékliniken och fertilitetscentrum, så vitt jag vet. Sen har jag inte gått dit personligen bör jag tillägga.
Är det långt ner till viktgränsen eller varför är det ett problem? :)