Vädjar om hjälp !
Hej! för att göra en lång historia kort så träffades jag och min sambo för drygt 2 år sedan. Vi båda har barn sedan tidigare min son är tre och hans sex. Sedan ett år tillbaka har sambon börjat ha sin son hemma varannan vecka istället för varannan helg. pga att det har varit bäst för pojken . Jag har normalt varannan vecka och så har det alltid varit.
Nu till problemet. Bonuspojken på sex år vill inte vara hos oss. Han börjar direkt fråga när han ska få komma till sin mamma. alltså obehagligt mycket. som besatt. Vi har ett varmt kärleksfullt hem och jag vet att han trivs. Hus , stuga friluftsliv, som han älskar. Men han verkar för det första inte gilla mig, och jag gör verkligen allt! pratar läser lyssnar intresserar ger presenter , överraskar. mm . men ni vet han vill inte vara i närheten av mig typ.
Jag har pratat med han om det. sagt att jag inte finns för att ta hans mammas plats och lite sånt. att jag finns mer här som en jättebra vän och han kan prata med mig om allt.
Nu har det gått över till att han i princip inte vill vara med sin pappa heller. Jag vet inte vad vi ska göra. Pojken ljuger mycket och har blivit ganska inbunden. Man ser att han är orolig liksom. Frågar man han s ljuger han alltid.
Det stora i det här är också att från nyår så kommer vi ha han på heltid för hans mamma flyttar till annan kommun. och lämnar över han till osss. väldigt hemskt, vi vet inte hur han ska överleva det sveket ? han älskar ju sin mamma.
SNÄLLA GE OSS RÅD ? ;,((
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-02 18:05
Ska man ta hjälp av någon psykolog eller familjerätt?