• Moi 1

Ytterplagg till vintern, vilka/vad är ni nöjda med

Vi har redan en Isbjörn overall och skalkläder från både Helly Hansen och Polarn men vill komplettera med 2-delat varmt till vintern.

God kvalite =smidiga, varma och tåla Stockholmsvinter. Kommer användas till största delen på förskolan, de är ute mycket.

Vår fyraåring är långsmal och fryser lätt om händer och fötter.

Tipsa mig om vad ni är nöjda med! Glöm inte vantar och skor!

• Svar på tråden Ytterplagg till vintern, vilka/vad är ni nöjda med
  • Moi 1

Har du även handskarna därifrån?

• Moi 1

Vi har kört på olika varianter från Hestra bl a, de har funkat sådär så får prova Isbjörn. Brukar ni köra ullvantar i dem när det är riktigt kallt?

• blomman 2

Jag tycker att ett underställ av marinoull är super att ha under vilka ytterkläder som helst. Min dotter frös aldrig.

• isolande

PoPs vintertumhandskar älskar barnen här hemma!

Vi ska prova tvådelat från Reima i år, tidigare har vi bara haft fleecefodrade overaller från PoP samt Molos vinteroveraller. Har funkat kanon. Bergans fleeceunderställ från XXL och en stickad tröja under för riktigt kalla dagar.

Kavats hela vinterstövlar utan kardborre eller snörning gillar dottern så det kör vi på i år igen. Vincent och Vikings vinterkängor blir det till den lille.

De har inte frusit i sina vinterkläder någonsin vad vi vet. Bor i Sthlm

• fluu

Hittills har vi varit jättenöjda med Reima(även deras skor är super!), Didrikson, Kax, Minymo, Molo. Gällande vantar så har didrikson och hestra varit jättebra.

Mindre nöjda med pop och lindex. Speciellt lindex vantar och overaller har varit sådär.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Villervalla är också super(dock har jag hört från vänner att deras vintermössor är mindre varma).

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Moi 1

Kul att så många delar med sig!

En del har vi redan avverkat men några uppstickare ska jag kolla upp närmare.

blomman 2 skrev 2015-11-04 13:05:08 följande:

Jag tycker att ett underställ av marinoull är super att ha under vilka ytterkläder som helst. Min dotter frös aldrig.

Det är endast händer och fötter som blir kalla. Ull eller ullsilke som lager 1 samt lager 2 med tjockare ull eller fleece lager 2 är basic.
  • isolande
    blomman 2 skrev 2015-11-04 13:05:08 följande:

Hade önskat att mina barn kunde ha det men tyvärr så fixar de inte ullen. Det "kliar" tydligen i jämförelse med fleece Obestämd
Svar på tråden Ytterplagg till vintern, vilka/vad är ni nöjda med