• CvL2015

6 dagars embryo

Hej!

Jag har just genomgått vår 3:e IVF behandling och fick denna gång 16 ägg varav 11 mogna och 6 st normalt befruktade. Jättebra tyckte vi! Läkarna höll med och bestämde att denna gång långstidsodla embryona (tidigare insättningar (tot 4st) har vi fått tillbaka på dag 2).
    Jag hade tid idag men blev uppringd av kliniken som sa att embryona inte utvecklats i den takt som var normalt, de utvecklades för långsamt. Därför ställdes ET in idag och man vill avvakta till morgon då jag fått ny tid.

Nu går en miljon tankar genom mitt huvud och oron att de ringer imorgon för att säga att inget embryo utvecklats till en blastocyst.

Är det någon som har erfarenhet av långsam embryoutveckling och ET/FET av 6 dagars blastocyst? Hur har det gått för er?

• Svar på tråden 6 dagars embryo
  • Anonym (frisk pojke)

Efter min andra icsi fryses två sexdagarsodlade embryon ner. Fick tillbaka den ena några månader senare, den såg riktigt fin ut (den andra klarade inte upptiningen). Plussade efter bara 5 dagar och fick en frisk pojke.

• CvL2015

Tack snälla för att du delade med dig! Nu känns det inte lika hopplöst längre.

Som jag förstått är det vanligt att man fryser 6 odlade embryon och inte så vanligt att göra färsk ET. Det är iaf planerat för min del fortfarande, om de inte ringer under dagen och ställer in. Men jag hoppas att mina embryon växt till sig under natten!

• Anonym (frisk pojke)

Håller tummarna!

Svar på tråden 6 dagars embryo