Inlägg från: Maräng87 |Visa alla inlägg
  • Maräng87

Positiva junibebisar 2016

Dance dance dance skrev 2015-11-10 19:06:01 följande:

Är det vanligt att man inte har någon tid hos bm mellan inskrivningen och vecka 24? Det kändes som så oerhört lång tid tyckte jag. Jag kommer ju förvisso hinna göra både kub och rul under den tiden, så jag är ju inte lämnad helt åt mitt öde, men ändå. :)

Ja, det är så det är. Tror dock man kan be att få komma in om man gärna vill :)
  • Maräng87

Min mage är också väldigt svullen på em men framförallt på kvällen, börjar minska något så antar att kroppen börjar anpassa sig.

Var hos bm idag och fick tid för rul 12/1! Hon ville egentligen veckan innan men då är vi bortresta. Nu kommer vi hem den 11 och har rul dagen efter :) Spännande!

• Maräng87

Mitt illamående håller också i sig :( Det har blivit bättre men kommer framåt lunch och eskalerar under eftermiddagen och kvällen. Gick in i v 12 idag.

• Maräng87

Grattis till er som varit på ul!

Jag börjar tröttna på illamåendet nu, det borde ju gå över nu tycker jag. Det gick över tidigare sist, håller tummarna att det snart ger med sig!!

• Maräng87
    zasu skrev 2015-11-25 10:45:09 följande:

Var på UL idag. Skulle ha varit 10+3 idag men visade sig att jag haft MA vid 8+4. Känns helt knäckande. Får hoppas att blödningarna sätter igång annars blir det med hjälp av tabletter ef helgen. Lycka till alla!

Stackare :( Hemskt ledsen för er skull!
  • Maräng87

V 14 igår och jag tror att illamåendet äntligen är på väg att ge med sig. Känner fortfarande av det, speciellt på kvällen, men de senaste två dagarna har det inte varit lika intensivt som tidigare iaf!

Någon som känt bebisen än? Jag tror jag gjorde det både igår och i morse, inte helt 100 men nästan :) kände i v 17 sist så helt omöjligt är det ju inte!

• Maräng87
    gruvan skrev 2015-12-03 10:51:08 följande:
    Jag har också precis gått in i v 14 och tror att jag känt det där första fladdret sedan en knapp vecka tillbaka. Jag tycker att jag känner igen det från förra graviditeten. Har tänkt att det är tarmarna men det känns liksom mycket längre ner. :)
    Ja precis så är det! Och när det är tarmarna slutar det liksom inte lila tvärt samt att det inte känns lika "mjukt" eller vad man ska säga. Super mysigt och jag känner äntligen att vi nog faktiskt kommer att bli fyra till sommaren <3
  • Maräng87

Jag har också haft ont i huvudet, har dock för mig att man kan få det i vissa veckor. Gick in i v 15 idag!

• Maräng87
    TriciaN skrev 2015-12-10 08:50:03 följande:
    Jag är v 15+3. Är på akuten nu
    Håller tummarna TriciaN!
  • Maräng87
    EmManny skrev 2015-12-10 15:18:22 följande:
    Hej!

Det symtomet har jag aldrig hört talas om. Fråga din bm. Alltså hormonerna kan ju verkligen röra till det i kroppen. Tänker spontant att det måste vara något slags utrensningssymptom men jag är absolut inte medicinskt kunnig så jag gissar bara!

Själv har jag ett för mig nytt symptom som jag inte hade i förra graviditeten. På natten när jag sover på rygg och har händerna på magen så domnar de bort. De måste ligga lägre ner. Har tid nästa fredag så då ska jag fråga om detta. Kan det vara möjligt att man har så lågt blodtryck att man får sockerdricka i händerna bara för att de ligger uppe på magen när man sover? Kan inte heller lägga upp armen på kudden. Det blir samma konstiga effekt.
    Jag har samma med händerna, är även lite svullen om fingrarna när jag vaknar och har ibland svårt att få på min ena ring. Brukar som tur är gå över efter en stund!

Min förra graviditet fick jag något som heter karpaltunnelsyndrom där en nerv i handleden kläms av omgivande vävnad och därför domnar händerna. Hade även väldigt ont, framförallt på morgonen och det tog också en bra stund på morgonen innan jag kunde böja på fingrarna. Sov med handledsskenor och kompressionshandskar... Varmt och obekvämt! Hoppas att det inte blir samma denna gång!!
  • Maräng87
    EmManny skrev 2015-12-10 21:35:50 följande:
    Åh nej det låter ju vansinnigt jobbigt. Gick det över efter graviditeten? Varför får man så? Vad sade de till dig? Har själv inte märkt någon svullnad än. Sover med vigselringen och det fungerar hittills. Jag känner en som hade karpaltunnelsyndrom fast hon var inte gravid. Hon fick operera båda händerna. Hoppas verkligen att du slipper skenor och handskar denna gång!!
    Har också en kompis som fått operera, men hon var inte heller gravid :) Mitt försvann ganska omgående efter förlossningen som tur var! Hoppas också jag slipper denna gång. Sist födde jag mitt i sommaren så hoppas på att inte samla på mig lika mkt vätska denna gång!
  • Maräng87
    knaappeen skrev 2015-12-13 22:47:32 följande:
    Jadå! Skriv till mig så fixar vi det
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    Jag skrev till dig förra veckan tror jag, men det kanske inte funkade? Är inte så haj på fl :) Hur gör man? Mvh förvirrad ;)
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016