• Tiana

Positiva junibebisar 2016

Carrey skrev 2015-11-09 17:49:14 följande:

Jätte många får blödningar när dom är gravida. Behöver inte vara farligt alls! Visst skulle du göra ultraljud imorgon?

Jag håller tummarna att ni får se ett litet hjärta då!

Massa kramar!!

Tack! Den första paniken har lagt sig nu, och jag har lyckats börja tänka mer logiskt. Har haft molvärk till och från de senaste dagarna så det är ju inte otänkbart att det är när allt växer som det har blödit (blött?). ons har vi tid till läkare, så det är bara tiden som får visa vad som händer nu.

Kvällen får bli en övning i positivt tänkande.
  • Tiana

Uppe och tuggar knäckebröd. Har möjlighet till sovmorgon idag men det fick jag glömma ;)

• Tiana
    Gweny skrev 2015-11-11 07:07:42 följande:

Ingen tänkt sovmorgon här heller!

Jag är förskonad från illamående, men vrålhungrig nästan konstant. Äter hela tiden känns det som, blir jobbigt i längden. Lägger mig hungrig(fast nyss ätit)

Hur ska detta sluta!!

Å vad jag känner igen det där! Till och med sambon gav mig den fina kommentaren "du kommer att rulla fram". Jag kan bara hålla med :D precis avslutat frukost nr 2 för dagen!
  • Tiana

Nu kan jag till slut tro på det här. Allt var ok och jag har idag sett en klump med tickande hjärta! Läkaren tyckte jag var på 8+0

• Tiana
    SabaGbg skrev 2015-11-11 11:23:06 följande:

Åh vad kul! Jag hade också vul idag och fick se en liten boll på 14,2 mm och ett hjärta som tickade på som bara den :) Lycka!

Visst var det obeskrivligt!
  • Tiana
    Kawinna skrev 2015-11-11 15:50:09 följande:

Åh, vill också se att det faktiskt är något där inne! Hoppas verkligen att jag får ett tidigt ul :)
    Ni som tittat har ni bokat privat eller inom landstinget? Har alla gjort vul?

Jag fick det eftersom jag har svårt att bli gravid och det här är första gången på nästan 4 år som vi lyckats. De vill hålla koll på mig. 
  • Tiana
    Carrey skrev 2015-11-11 19:16:32 följande:

Grattis!! Va skönt! Då var det ju ingen fara med blödningen.

Nej, jag pustade ut rejält vid det beskedet :) Nu ska jag försöka slappna av och lita på att kroppen vet vad den gör.
  • Tiana

Idag var dagen då mina vanliga nytvättade jeans var jobbiga vid skrivbordet :D

• Tiana

Har sovit bort precis hela kvällen ikväll. Visste ju att man blir trött, men detta är ju extremt. Bara lite snuvig och utslagen!

• Tiana

Är arg på allt idag, och så har jag fått halsbränna på köpet. Eller så är det just det som gör mig arg hahaha.

Svar på tråden Positiva junibebisar 2016