Positiva junibebisar 2016
Äppeljuisen>> det gjorde mitt mf också! Så denna gång blir det inskrivning lite senare. Skönt ni får komma på ul!
Mariechen>> välkomnen. Har också haft en tuff start, så lite jobbigt. Väntar 3e med.
Äppeljuisen>> det gjorde mitt mf också! Så denna gång blir det inskrivning lite senare. Skönt ni får komma på ul!
Mariechen>> välkomnen. Har också haft en tuff start, så lite jobbigt. Väntar 3e med.
Måste bara kolla om det är nån mer här som känner sig deppig? Mitt humör är katastrof just nu, känner mig arg på allt och alla och har inte lust med nånting. Känns som mina hormoner spelar mig ett spratt. Vill/borde ju vara lycklig nu så jag blir så frustrerad och besviken på mig själv.. Är bara i vecka 9 med tredje barnet, hoppas att det vänder snart.
Tack! Äter inte sushi så ofta och blir osäker så då tar jag det säkra framför det osäkra. Dessutom tycker jag de med avokado är godast så det passade ju extra bra. :) Men bra att veta till nästa gång!
Jag var på UL idag för att fastställa graviditetsvecka och den stämde på dagen så nu inväntar jag moderkaksprov den 1 december. Pyret var en livlig en och hjärtat slog så fint! V 10 (9+6)
Idag var vi på VUL, 7+5 och först skrämde han ihjäl oss, han hittade inget foster och började prata om missfall. Panik, tankar om ännu en IVF hann komma upp i huvudet. Men sedan hittade han fostret med ett starkt tickande hjärta! Lyckan och kärleken vi kände då var obeskrivlig!
Marichen> > kul med inskrivning och tid för rul!
Ska själv ha det idag. Hoppas vi med får tid för det.
Inskrivningen klar. Men vi får själva ringa i v.15 och få tid för RUL sen...
Tack för svar på angående KUB. Ja visst det där med "morning sickness" förstår jag inte riktigt . Det tycks sällan vara begränsat till morgonen. Med dom andra barnen har jag inte heller mått så illa om kvällarna som jag gör nu. Det var en ny överraskning för den här graviditeten :-P . Mått illa har jag däremot gjort med dom andra barnen med och ofta triggas det av lukter.
Det är värt det om vi får se en levande liten liten bebis på tisdag
Åh idag fick jag hem mina mjukisbyxor gravid/yogabyxor från Sobea. Ah min mage är så tacksam för dessa mjukisar. Nu kan den svälla bäst den vill.
Jag har märkt att illamåendet blir värre när byxorna trycker mot magen.
Om allt ser bra ut på tisdag ska vi berätta för barnen och våra familjer. Det blir skönt för illamåendet och det faktum att magen redan syns gör att det börjar bli svårt att dölja graviditeten.
Sant, är över 35 så slipper i alla fall den kostnaden. Tycker dock att alla som vill borde få göra det utan kostnad.
Känns helt fel att det är så olika i landet.
Kul för er som varit på vul! Underbar känsla.