• Oroliga själen

Bökar mycket i sömnen

Hjälp och råd tack.

Sex veckors som bökar och donar väldigt mycket under sömnen. Detta har resulterat i att vi sover max en timma per dygn och så gjort i tre veckor... Känner att jag snart går in i väggen... Har prövat att ha honom hos oss men han låter och fäktar runt något otroligt... Spjälsängen bredvid vår säng, natta i famnen och sen lägga ner men ja han låter mycket.., verkar inte vara direkt vaken heller men det håller iaf oss vakna då vi inte alls kan slappna av då man bara väntar på att han ska bli lessen.., i natt slutade det med att vi sov på soffan och han i sin säng i vårt rum. Då vaknade vi inte av hans ljud men givetvis så fort han blev lessen. Tanken slog mej att ställa in hans säng i hans rum som är precis vägg i vägg med vårt...

Samtidigt känns det inte bra att inte ha honom nära men som det är nu känns det som att vi stör honom i hans sömn också, typ när vi vänder på oss eller hostar till... Jag måste få sova liiite mer än detta för att inte gå åt känns det som...

Och jo! Jag förstår mycket väl att livet vänds upp och ner och sömn är något man liksom bara inte kan räkna med...

Men ja detta känns helt ohållbart och jag blir ingen bra och glad mamma av att aldrig under dygnet kunna sova...:(

• Svar på tråden Bökar mycket i sömnen
  • Natulcien

Kan inte du och din man dela på er då, och turas om att sova varannan natt i eget rum och varannan natt med bebisen? Då får ni ju god sömn varannan natt i alla fall? Varför ska ni båda ligga och störas?

Annars kan man ju ha öronproppar också. Det hade jag en period när sonen gnydde, snarkade och stånkade i sömnen. De stängde ute de där små sovljuden, men jag vaknade direkt av hans "vakenljud".

Jag hade inte lagt en sån liten bebis ensam i ett rum.

• Oroliga själen

Tyvärr jobbar han så han är ju i behov av att få sova mer än varannan natt... Har funderat på det där med öronproppar med...

Natulcien skrev 2015-11-06 13:35:28 följande:

Kan inte du och din man dela på er då, och turas om att sova varannan natt i eget rum och varannan natt med bebisen? Då får ni ju god sömn varannan natt i alla fall? Varför ska ni båda ligga och störas?

Annars kan man ju ha öronproppar också. Det hade jag en period när sonen gnydde, snarkade och stånkade i sömnen. De stängde ute de där små sovljuden, men jag vaknade direkt av hans "vakenljud".

Jag hade inte lagt en sån liten bebis ensam i ett rum.

• aleydis

Är det kanske magen som krånglar? Min bebis vaknar på morgonen när hon måste bajsa, ligger och vrider på sig. Annars håller jag med natulcien om att turas om att sova, om pappan inte Kan t hela nätter så kanske han kan ta några timmar på kvällen eller tidiga morgnar

• 3 barns mamma hanna

Vår son, nr 3 i ordningen och minst 1390 gram bökade också väldigt mycket de första veckorna, man blir knäpp i huvudet av att ligga på spänn och bara vänta på att han ska vakna! Jag sover alltid med öronproppar, man stänger ute det värsta ljuden men man vaknar ju såklart direkt när det är ett "riktigt" ljud! Hur äter din bebis på natten? Tycker absolut inte det är fel att ha bebis i sitt eget rum, tror att både ni och bebis kommer sova bättre! Sömn är super viktigt för att man inte ska förlora förståndet???? Sen brukar jag få sova på helgen när min man är ledig, så man får lite sömn i allafall! Men nu vid 3 månader är det mycket bättre med bökandet????

Svar på tråden Bökar mycket i sömnen