mol/mensvärk
Hade du starkt molvärk som nygravid ? Mitt kommer och går. Vissa dagar inget alls , medans en dag kan va hur mkt som helst ! Livrädd för MF/ma väntar mitt andra barn.
Kommer inte ihåg hur det var med första
Hade du starkt molvärk som nygravid ? Mitt kommer och går. Vissa dagar inget alls , medans en dag kan va hur mkt som helst ! Livrädd för MF/ma väntar mitt andra barn.
Kommer inte ihåg hur det var med första
Vet att de är normalt med molvärk men är mkt normalt med ?
Vet att de är normalt med molvärk men är mkt normalt med ?
Gör mig nervös :(
Jag är i 3+6, alltså väldigt nygravid . Har haft extremt kraftig motvärk ett par dagar, är också orolig men försöker slappna av. Förstår precis hur du känner! Jag är dessutom snart färdig barnmorska, vet inte om det är en fördel eller nackdel dock :-/
Jag hade mycket molvärk från 3+4 till 8+2. Sen tog det en paus nån vecka och nu är det igång igen. Det är inget att oroa sig för! Lycka till! :)
Majorie vilken v är du i nu? Hade du de varje dag ? Eller hur ofta ?
Ja de oroar mig,
Men vet ju även att de är normalt / växtvärk :) får försöka släppa de lite !!
Jag har haft mycket molvärk/mensvärk ända från 1v efter äl till förra veckan (är nu i v.10). Denna veckan har det lugnat sig lite. Helt normalt enligt min BM, du behöver nog inte oroa dig :)
Ok ! Varför oro hela tiden !!
Så trist
Det hör nog till, all lycka blandat med oro och rädsla för att något ska vara fel. Försök så gott du kan att slappna av och njuta av graviditeten :)
Vet inte om du pratat med din BM men min sa att det är ett bra tecken. Vet ej hur det är med kraftiga. Men vet i alla fall att de beror på att livmorden växer.
Molvärk är det enda jag har men de är inte jätte starka. Prata med din BM och hoppas på att de förstår din oro. Var tydlig med det, har läst om andra som inte känt att de blivit tagna på allvar. Hoppas som sagt att de lyssnar på dig.
Lycka till!
Har inte kraftig men den finns där. Får hoppas det är helt normalt. Jag tillhör tyvärr den gruppen som "skäms " för att klaga / ringa för mkt och tjöta. Hemskt egentligen för de gäller ju mig själv ... Vet inte varför jag är sån.
Från vecka 5 till ca 10-11 kunde jag ha jättemycket mensvärk/molvärk. Vissa gånger gjorde det så ont så jag trodde det skulle bli MF! Nu är jag i vecka 16 och har jag fått tillbaka molvärken igen. Men det är ju normalt! Det kan göra ont när det växer! Försök att inte oroa dig!
Jag hade ont i vecka 5 och 6 varje natt. Så ont så jag vaknade av smärtan och inte kunde somna om. Men idag är jag i v 23 så man kan alltså ha förbannat ont när livmodern växer :)