• Anonym (Lisa)

Skulle du betala för ägg?

Som frågan lyder. Skulle du betala för att få dem, isf hur mycket? Har funderat på att donera mina men tycker det inte ersättningen är värt det besväret. 

• Svar på tråden Skulle du betala för ägg?
  • Anonym (nej tack)

Nej, man behöver inte betala för ägg i Sverige. Så jag hade inte betalat alls.

• Anonym (7)

Gör jag redan, men utomlands då via ED.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (nej tack) skrev 2015-11-11 21:26:19 följande:

Nej, man behöver inte betala för ägg i Sverige. Så jag hade inte betalat alls.

Frågar för alla får inte ta emot donerade ägg i Sverige och väntetiden kan vara lång.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (7) skrev 2015-11-11 21:35:45 följande:

Gör jag redan, men utomlands då via ED.

Spännande! Vad betalar du för det? Och när väntas insättning ?:) 
  • Anonym (7)
    Anonym (Lisa) skrev 2015-11-11 21:41:05 följande:
    Spännande! Vad betalar du för det? Och när väntas insättning ?:) 
    Ca 50000:- för färskförsök inkl. alla som blir över till frysen. Ca 10000 eller vad det nu var för FET. Gjort 6 stycken,tyvärr måste det bli en till minst framöver.
  • Anonym (?)
    Anonym (7) skrev 2015-11-11 21:44:03 följande:
    Ca 50000:- för färskförsök inkl. alla som blir över till frysen. Ca 10000 eller vad det nu var för FET. Gjort 6 stycken,tyvärr måste det bli en till minst framöver.
    Men då är det väl kliniken som får pengarna, och knappast kvinnan som donerat?
  • Anonym (7)
    Anonym (?) skrev 2015-11-11 21:50:28 följande:
    Men då är det väl kliniken som får pengarna, och knappast kvinnan som donerat?
    Donatorerna får självklart betalt. Vet dock inte hur mycket. Tillräckligt för att ha många donatorer i alla fall.
Svar på tråden Skulle du betala för ägg?