• Villbligravid11

Låta sonen sova över.

Vi ska till min syster imorgon att hennes dotter har fyllt år. O vi har 10mil dit. O vår son är 4år o min syster tycker att han ska sova över hos dom. Men vi är lite tveksamma när det är så långt att köra om han inte vill sova där. Hon kommer bli sur o även mina föräldrar när dom får reda på det.

Hade ni låtit han sova över när han är 4 o när vi har så långt?????

• Svar på tråden Låta sonen sova över.
  • Zombisen

har han sovit över där själv förut?
    jag hade inte gjort det 10 mil är långt blir 20 mil fram och tillbaka,
    sen så hade jag struntat i om dom blev sura det är mitt barn och jag har ansvaret för honom/henne inte min syster eller mina föräldrar och jag tycker att dom får respektera det 

• Milleman

Det är väl inte deras beslut och inget de kan bli sura för?
    Det är i allra högsta grad ert och sonens beslut. Han kan väl leka och ha kul där och sen somna i bilen på väg hem?

• Mika86

Ett barn, er familjs beslut, punkt slut.

Vill han sova där ja då är det ju helt okej.

Mycket som spelar in, är han där ofta, hur dan han är med att sova över hos andra osv, bara ni som familj vet vilket beslut som är rätt, blir syster/släkten sur ja då få de bli det, mann måste kunna sätta ner foten med i ett sånt läge

• Dixie

vill sonen sova över? 
    är han van vid att sova borta? 

• Villbligravid11

Han har aldrig sovit hos min syster. Hos farmor o farfar vill han sova alltid om det hade gått. Dom har bondgård.

• Dixie
    Villbligravid11 skrev 2015-11-13 23:19:31 följande:

Han har aldrig sovit hos min syster. Hos farmor o farfar vill han sova alltid om det hade gått. Dom har bondgård.

men ni ska på kalas till din syster och sedan ska ni köra hem och sonen sova över och på söndag ska ni köra 10 mil för att hämta sonen!? 

då hade jag inte låtit sonen sova över - låter jobbigt att behöva köra 20 extra mil på en helg.......

och varför skulle dina förädlar bli sura för att sonen inte sover över hos sin moster? 
  • erkiperki

Det kan ju bara ni veta om ni vill. Det måste ju kännas bra för er! Jag sov rätt ofta hos min faster som bodde 25 mil bort när jag var ca 5 år och uppåt. Jag älskade det! Men allt beror ju på hur trygg han känner sig med dem, vad ni känner osv.

• Villbligravid11

Vi låter han inte göra det. Dom har en dotter på två år o dom har inte riktig koll på henne vart hon är. O jag tycker inte det är jag som ska springa efter deras dotter. En annan sak är ju om hon hade varit min dotter då hade jag haft full koll på henne.

• Dixie
    Villbligravid11 skrev 2015-11-13 23:24:55 följande:

. En annan sak är ju om hon hade varit min dotter då hade jag haft full koll på henne.

fast vad har detta med saken att göra!? 
Svar på tråden Låta sonen sova över.