• Frejes

Täppt näsa å gravid

Läste att 1 av 5 får täppt näsa under graviditeten, jag är en av dessa är i v 11. Min fråga till er som har erfarenhet av detta, kan detta gå över under gravven eller är det högst sannolikt att ha detta under hela gravven när man väl har fått det ? Blir tokig å nätterna är jobbiga, ska handla in saltvatten spray, försöker använda Nasin så lite som möjligt men det är svårt att låta bli.

• Svar på tråden Täppt näsa å gravid
  • Cyanea

Det kommer och går för mig. Ibland känner jag mig jätteförkyld, andra dagar som vanligt. Så för mig kommer det och går :) Håller tummarna för att du inte behöver ha det dagligen heller! 

• Frejes

Ja jag hoppas att man iaf kan få några dagar utan täppa, ????

Men din stackare :( usch vet hur det känns,

Man blir så torr i munnen när man inte kan andas med näsan.

• Lyckygirl9999
    Frejes skrev 2015-11-14 10:31:28 följande:

Ja jag hoppas att man iaf kan få några dagar utan täppa, ????

Men din stackare :( usch vet hur det känns,

Man blir så torr i munnen när man inte kan andas med näsan.

Ja fy, speciellt på nätterna..
  • Annelie 76

Jag var täppt från gravtest till nån dag efter förlossningen med andra barnet. Jag använde nässpray för barn till natten och i slutet nån gång på dagen. Efter graviditeten använde jag allerginässpray för att bota ev tillvänjning av vanlig nässpray. Funkade bra, jag har inga men.

• Frejes

Vad skönt att höra, ska köpa barn spray å kolla upp allergi spray, har hört från en del att det liksom försvinner omgående direkt efter förlossningen

• Annelie 76

Jag har recept på en spray som heter Avamys (pga allergi) men jag tror att det går lika bra med Nasonex som är receptfritt.

• gruvan

Jag har det likadant. Förra graviditeten var det likadant. Jag kunde inte använda nässpray för då började jag blöda näsblod... Jag körde på näsdroppar med saltvattenlösning och på natten hade jag såna plåster som man sätter på näsan och som vidgar lite. Funkade okej iaf.

• Josefine85

Jag är inne på min 3e graviditet med konstant nästäppa... Nytt för denna gång än även daglig migränliknande huvudvärk vaaaarje morgon.. Fantastiskt.. (ursäkta min bitterhet!!)

Hoppas din nästäppa släpper!

Loke -07, Alvin -09
  • Frejes

Ja då är det bara ta å bita ihop ???? detta är min 3:e och första gången med täppt näsa, tar ju bort lite av den mysiga gravv känslan ???? tack för era svar ?? Vi får kämpa på

Svar på tråden Täppt näsa å gravid