• youngwomen

Vad betyder LH-testet

Hej.
    Det är första gången jag använder LH test och vet inte riktigt hur dem fungerar. Nu på morgonen tog jag ett test (bild), betyder de att jag snart kommer få ÄL eller ?
    Ska man kanske ta ett test till ikväll? 

• Svar på tråden Vad betyder LH-testet
  • Crazy catlady

Än så länge ser det negativt ut. Ta ett test varje dag runt samma tid.. när båda strecken är lika starka eller när undre strecket är starkare en övre strecket så är det positivt o då har du ägglossning dagen efter typ..

• Crazy catlady

Bäst är det att ta mellan kl 10 -20 typ.. gärna koncentrerat urin. . Dvs att du inte har kissat på några timmar..

• SecretlyMe

Testet säger inget om ägglossning varit eller är på gång, såvida du inte testat innan detta.

När testet är positivt är båda strecken lika starka, och då infaller ägglossning inom 24-48h.

Du kan testa en gång per dag, helst eftermiddag. En del testar två gånger per dag då de har kort stegring av lh-hormon och riskerar att missa "toppen".

Testet behöver INTE se ut sådär hela månaden, vissa har mycket svagare streck än sådär, ibland inget alls, när de inte har ägglossning. Men när ägglossningen närmar sig ökar testet i styrka successivt.

Om du inte haft ägglossning ännu gissar jag på att den är påväg, då testet ändå är rätt "starkt" :)

Svar på tråden Vad betyder LH-testet