• sisisi

101 saker man borde göra innan man skaffar barn!

Hjälp mig med tips på 101 saker man borde göra INNAN man skaffar barn!

Go! Go! Go! Keep´em coming!

• Svar på tråden 101 saker man borde göra innan man skaffar barn!
  • Anonym (J)

Beror ju på vad man gillar! För mig var det rock n roll som gällde, pöka kröka och stöka.. Nu har jag min dotter och bejakar andra delen av livet vilket innefattar sökandet på balans, fasta tider, hälsosam kost och träning..... Hmm

Man borde ha testat allt sånt som kan ta en nära döden för när man får barn ska man se till att hålla sig vid liv!

• Rani

Åka på så många storstadssemestrar man bara kan.

Läsa massor av böcker. Dagtid i soffan.

Gå på dyra restauranger.

Plugga eller jobba utomlands.

• Rani

Gå på AW och dricka vin efter jobbet mitt i veckan bara för att man kan. Gärna varje vecka.

Alltid äta middag i soffan.

• Amanda84

- Skriva färdigt boken, avsluta släktforskningen eller sätta ett ordentligt stopp på någon annan tidsödande hobby som man har påbörjat tidigare i livet. (Tänk aldrig: "Åh, det här är jätteroligt. Det sparar jag för att passa på att göra färdigt den dagen jag blir föräldraledig och har så mycket mer tid än nu när jag jobbar. Det kommer att bli trevligt tidsfördriv när bebisen sover.") Bebisar. Sover. Inte.

- Och ja, sova är då det andra måstet innan man får barn. Sov så mycket som är möjligt, gärna på udda tider som mitt på dagen en lördag, skippa alla måsten och ta alltid sovmorgon när det finns den minsta lilla möjlighet till det. Friheten att kunna sova när man själv önskar kommer aldrig någonsin tillbaka de närmsta 20 åren.

• MrsCD

Sova ut på helgerna. Ha sex på förmiddagen en söndag. Bli full.

Allt sånt jag inte gjort på väldigt länge.

• Anonym (tt)

Pluggat, fått fast arbete, tagit körkort, sparat pengar, skaffat ett bra boende som man renoverat och fixat med inredning så som man gillar tycker jag absolut man borde ha gjort innan man får barn. Resa möjligtvis.

Svar på tråden 101 saker man borde göra innan man skaffar barn!