• BlackFlyingBird

C&C cages, samåkning till Finland för att köpa burar?

Har tänkt kolla lite om det finns folk som skulle vara intresserade av att samåka till Finland för att köpa C&C cages för marsvin (eller andra smådjur)? Varuhuset Hongkong säljer nämligen dessa burar (gallret alltså, coroplasten/kanalplasten köper man separat), länkar nedan:

www.hongkong.fi/fi/koti-ja-asuminen/sisustus/pienhuonekalut/hyllyt-kaapit-ja-lipastot/deuzer-taikakuutio-8-osainen-modulaarihyllykko/p/2014594/

Resan skulle i runda slängar kosta 600 kr, och min uträkning bygger på detta:

Båtresan med vanlig personbil + 4 personer vikinline Stockholm-Helsingfors = 1000 kr tur och retur. (250 kr/person)
    Bilresan i Sverige (Malmö-Göteborg-Jönköping-Stockholm) tur och retur med en V70 som drar 0.7 = 1350 kr. (338 kr per person)
    Sedan får man väl ta och äta något också. Själv kommer jag i så fall ha min sedvanliga pastasallad med mig.

Kostnaden för resan tur och retur skulle alltså i så fall bli 588 + mat per person.

Jag har själv ingen V70 eller annan stor kombi, utan kör småbilsklassen, men kanske att någon annan har? Vi behöver ett bagage, vilket är anledningen till att min bil går bort om jag ska ha passagerare i den. Får helt enkelt inte plats med mycket mer.

Så, kära marsvinsfolk, vilka är på?

• Svar på tråden C&C cages, samåkning till Finland för att köpa burar?
  • Fia 28

Ända till Finland för en hylla? Du vet att det inte finns nån Hong Kong affär i Helsingfors visst?

• Anonym (daf)

Haha vafan? 

Bygg en själv för 100kr

• Zandrean

Gammal tråd, jag vet!

Denna typ av galler går att köpa på tex ÖB. De är toppen att bygga marsvinsburar av, rekommenderas varmt.

Svar på tråden C&C cages, samåkning till Finland för att köpa burar?