• LitetL

yr och illamående?!?

Är gravid men bara i vecka 6. Är så fruktansvärt illamående. Oftast på kvällarna och nätterna. Någon annan som haft så?

Sen efter jag ätit mar blir jag yr och känns som jag går omkring och vinglar?
    Vad har ni gjort mot illamående? Fanns det någon som fungerade bra för er som var kvällsillamående?

Ska inte på inskrivning förrän om ca 3 v!

• Svar på tråden yr och illamående?!?
  • rosalinda12

Jag är gravid vecka 9 vart yr och illamående i 2 veckor ringde barnmorskan och fått tabletter mot det nu. Började äta dem i dag känner väll mig mest luddig av dem än så länge. Men ger det en vecka. För mig funkar ingenting än så länge mår illa när jag äter o inte. Blir lite galen.. :p

• Pkb

Först och främst brukar bm rekommendera postafen som finns receptfritt på apoteket, om inte det fungerar så får man oftast lergigan på recept och om inte det fungerar så finns det ännu starkare mediciner. Tyvärr verkar inte många bm veta om att dessa mediciner finns och dom tycker att man ska härda ut för att "illamående är ju en del av graviditeten". Men stå på dig, om inte bm lyssnar så kan man höra av sig till vårdcentralen.

• LitetL

Ska prova postafen först då så får jag prata med min barnmorska på inskrivningen om det inte skulle fungera!

Svar på tråden yr och illamående?!?