Swedish Grace Andrahandssortering?!
Jag har beställt hem ett Swedish grace set om mattallrikar att ha som vår nya vardagsservis. Packade glad upp lådan som kom med frakt igår kväll. Döm om min förvåning och besvikelse när jag märker att en av de flata tallrikarna ser skev ut när jag staplat dem i skåpet! Jag vände den opp och ner och den var helt ojämn i överkanten! Har nu kollat alla 36 tallrikarna och det är bara enstaka som är helt jämna. Hela 6 av 12 flata glappar mer än acceptabelt Majoriteten av de andra 6 glappar lite. Med assietterna och skålarna är det inte så uppenbart. Men de glappar överlag mer än min gamla rörstrandservis som skulle kastas nu på grund av diskmaskinslitaget (från 40-talet). Och Swedish grace tallrikarna glappar både rättvända och opp och ner! Så illa är det inte med det gamla porslinet.
Har "Rum 21" pådyvlat mig andrahandssortering utan att ange detta eller är kvalitén så pass kass nuförtiden. Jag har inte reklamerat ännu men hann ju tyvärr använda en tallrik och klösa bort en klisterlapp innan jag kom på att detta var knas. Fast det ska väl inte ha någon betydelse när det handlar om skeva tallrikar.
Vad tror ni som har Swedish Grace? Har jag fått andrasortering eller är kvalitén så pass kass på 1-sorteringen?