Inlägg från: ?eská Zbrojovka |Visa alla inlägg
  • ?eská Zbrojovka

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Rataxes skrev 2015-12-11 19:16:44 följande:
    Det fanns således inte rasism annat än i din egen fantasi. Då vet både jag och övriga detta. Vad du kopplar samman hemma på kammaren är både jag och övriga smärtsamt medvetna om.

Det är naturligtvis för mycket begärt att du ska vara bekant med riktig liberalism. Jag antar att du på allvar trodde att det andra D:et i DDR betydde demokrati också.

Du behöver inte rikta fler inlägg till mig .Jag läser dem ändå inte.
    Jag hoppas bara att fler följer det exemplet, lögner ska korrigeras kort, inte bemötas i en diskussion!
  • ?eská Zbrojovka
    Världsmedborgare skrev 2015-12-11 20:16:49 följande:
    Jag ser att du precis bekräftar de problem som t.ex AF tar upp, och som även många företag erkänt, och som jag själv tjatat om i flera år, men du missar att det nu ÄNTLIGEN är på väg att bli historia, så varför tar du ens upp det?

Jag undrar om du verkligen har förstått vad som är på väg att hända, och vari skillnaderna ligger, jag tvivlar på det, efterom du tar upp dessa gamla saker.., det låter väldigt mycket Alliansen om det.

Jag lever bl.a på att "se" förändringar, följa långsiktigt hur dom sprider sig, och hur dom utvecklar sig, jag är mer eller mer tvingad att veta vad som kommer att ske och hur arbetsmarknad och företagandet förändrar sig över tid.
    Och då inte på den lilla kiosknivå som Sverige är, utan i ett globalt perspektiv, eftersom det är ett måste för mig (Sverige) att snabbt kunna anpassa sig till det.

Senaste halvåret har mycket förändras i attityden hos företagen, och det kan vi tacka företagen och de föreläsare som haft alla dessa seminarier om arbetsmarkand/arbetskraft.
    Nu börjar det gå upp för företag och myndigheter hur mycket av kompetens man missat, både genom sin egen feghet, men mest genom att denna kompetens suttit fast i div åtgärder eller på förläggningar.
    De enda som verkligen försökt att få tag i invandrarna och deras kompetens, är vissa bemanningsföretag, men det är inte så lätt när dom personerna inte har varit sökbara, eller ens fått möjlighet att validera sin kompetens.

Nu ska det ändras på, de som kommer hit ska mer eller mindre skyfflas in på AF, och bli en del av systemet.
    Och görs det rätt, och gör företagen sin del, då kommer vi att för 1:a gången kunna nuttja den kompetens som vi fått gratis genom invandringen.

Det är bara att hoppas att inte nån jävla byråkrat börjar bromsa, utan att vi nu låter marknadskrafterna ta hand om företagandet och arbetskraften, givetvis med ett stort stöd från oss svenskar/staten.
    Vi måste sluta slösa bort kompetens, sluta upp med att gå över ån efter vatten, sluta skylla på att det inte finns kompetens i Sverige, det är ju en lögn.
    Ja just det, LÖGN, för att påstå att det inte finns kompetens, när vi inte tidigare haft en aning om vilken kompetens dessa invandrare haft, ja då är det en lögn att påstå det.

När vi VET SÄKERT vilken kompetens dessa människor har, då kan vi börja påstå saker, men dit är det ännu en lång väg, en väg som vi bara har börjat gå.
    Men långt bättre det, än som tidigare år, bara stått och väntat, nu kanske den kompetens som finns här, slipper flytta till Tyskland eller England, vilket tyvärr många under åren redan har gjort, då deras kunskaper omgående givit dom jobb där.

Kompetens, från uländer där akademikernivå motsvarar vår grundskola

Jo vist, samtidigt som skolan går i graven med alla icke svensktalande analfabeter som skyfflas in och lärare (är släkt med flera) fruktar nu för livet när dom går till arbetsplatsen.

Enda som kan rädda oss nu är att vi rensar ut det nykomna, tar han om 30-40åriga problem och skapar kompetens med det vi har.

Samtidigt som man läser om "syriska" läkare som "pluggar" på högskolan med tolk, som om det ens var möjligt att vara läkare på i lands nivå utan att kunna engelska. *facepalm*

• ?eská Zbrojovka
    Världsmedborgare skrev 2015-12-21 14:23:05 följande:

Och Sverige bara ångar på med en allt bättre ekonomi: http://www.di.se/artiklar/2015/12/21/andersson-om-nya-prognosen/

Att hon har mage att spy ur sig rena lögner i rutan är helt djävla otroligt.

Att det finns några idioter kvar som faktiskt tror på lögnerna är desto mer otroligt.

• ?eská Zbrojovka
    Sarah f skrev 2015-12-21 14:58:26 följande:
    Att man får köpkraft när man lånar är väl inget nytt, tänk på alla som känner sig rika när de får ett kort med en kredit på 20000. 

Det som är bedrövligt är att man inte lånat till att stärka samhällsstrukturen. När centralbankerna inte vill låna ut mer, vad händer då?

Hört talas om lyxfällan?

Lögnaren står alltså i rutan och säger att välfärden inte drabbas trots massiva nedskärningar i vården, äldreomsorgen, skolan, samtidigt som massiva skattehöjningar införs och vi både tar pengar från biståndet och tar nödlån.

Precis min åsikt, välfärd raseras utan att det görs ett smack åt saken mer än att försöka få det att kosta mindre, vi är på väg att bli nästa Grekland, om vi inte får ren inbördeskrig innan.

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna