Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

En käftsmäll till undergångsprofeterna

EnAnonumius skrev 2022-08-19 11:00:51 följande:

En till liten artikel om trygga Sverige...

Japp man tror definitivt på monster under sängen när man inte känner sig riktigt trygg längre av att åka spårvagnen hemma i Göteborg..

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/kvinna-skjuten-p%C3%A5-sp%C3%A5rvagn-i-g%C3%B6teborg-1.78959713

Gärningsmannen är ett helsvenskt fyllo och tydligen ska gick skottet av av misstag.. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2022-08-19 15:10:52 följande:

Ja OCH?
    Jag skall bry sig om det för att?
    Det är helt oväsentligt med nationaliteten. Helt oväsentligt om det var ett fyllo eller inte.

Varför är det så viktigt för DIG att peka ut nationaliteten på gärningspersonen?
    Oavsett om skottet gick av av misstag eller inte här inte hit.

Det som hör hit är att en person bar ett illegalt vapen som avfyrades, och då av en ren slump träffade en kvinna, fast det lika gärna kunde träffa ett barn i stället. 

Men jag antar att allt detta för irrelevant för dig. Eller hur? 

Räcker det inte för DIG att den som "avfyrade skottet av misstag" bar ett illegalt vapen på sig, och det avfyrades i spårvagnen så att en person träffades?

Jag antar att det är helt irrelevant för dig också att folk som åker spårvagn aldrig kan veta om det kommer att upprepas, fast nästa gång kan det lika gärna avfyras medvetet i stället av ett icke fyllo oavsett nationalitet..

Är det mer irrelevant information du vill komma med?
    Då kan du skicka det till "Intresseklubben antecknar" i stället för att citera och svara mig.
    I dessa tider där osäkerheten oftast kopplas till utanförskapsområden, kriminella gäng och invandring är det högst relevant att berätta att gärningsmannen i det här fallet är ett svenskt fyllo i 60-års åldern som hävdar att allt är en olyckshändelse.
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2022-08-19 21:17:11 följande:
    Just det nyckel ordet är "OFTAST"...
    Stor skillnad mot "alltid".

Så det är viktigt för dig att använda anekdotiskt bevisföring? Vad var det för poäng du ville ha fram,? Visa för andra att du har helt missat att andra tråddeltagare i denna tråden aldrig har förnekat att de kan förekomma i andra områden?
    I så fall rekommendera jag dig att du läser andras inlägg mycket bättre än vad du gör, i framtiden.

Även om nu denna skjutning skedde på Kungsladsugård i min hemstad, så kommer ju knappast att Kungsladugård bli en "No go zone" nu.
    Det krävs mer, mycket mer än så.

Dp du har hävdat att gärningspersonen var vit
    Inget som framgår i GP artiklar kring denna skjutning.
    Det var GP jag länkade till. Så skall du fortsätta att svamla om att gärningspersonen är vit, så får du slänga fram någonstans där det framgår vilken hudfärg gärningspersonen har.
    Vad håller du på med? Tål du inte att andra förtydligar dina inlägg? Ett svenskt fyllo i 60-års åldern är gripen för dådet och åklagaren har meddelat att det inträffade sannolikt handlar om en olyckshändelse.
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2022-08-20 03:37:08 följande:
    Det handlar inte om att jag inte "tål något".
    Det är bara direkt skitsnack från din sida, ett skitsnack som du försöker dölja i en fråga. 
    Hade du inget vettigare att komma med än direkt skitsnack som svar, bara för att man sa ifrån till dig att nationalitet (och/eller hudfärg) är totalt oväsentligt i sammanhanget?

Men om DU vill fortsätta lyfta fram att nationalitet på gärningspersonen är såååååååååååååååå viktigt, så borde det ju inte vara så svårt att du slänger fram belägg på att gärningspersonen är svensk.

Eller skall du försöka att slippa detta, och fortsätta att skylla din oförmåga på att slänga fram bevis för detta genom att komma med skitsnack?

Undra vad det är för direkt svammel och/eller direkt skitsnack du skall komma med nu för att slippa och verifiera ditt påstående?
    Jag vill inte länka till Samnytt men om du googlar på följande citat så kommer du till artikel. "En 59-årig svensk man begärs häktad för att i tisdags ha skjutit en kvinna i 30-årsåldern på en spårvagn i Göteborg"

Enligt SD tidningen är gärningsmannen en svensk 59-årig man med alkoholproblem. Enligt samma artikel tror inte åklagaren att gärningsmannen hade för avsikt att skjuta kvinnan på spårvagnen och tror i stället att det handlar om en olycka.
  • KillBill
    nattuw skrev 2022-08-20 15:31:27 följande:
    För den som blir skjuten i magen eller blir vittne till att någon blir skjuten på en spårvagn eller i ett köpcentrum så spelar det ingen roll vem som skjuter.
    Nej men att folk blir skadade av fyllon är inget nytt. Det har skett i alla tider.
  • KillBill
    nattuw skrev 2022-08-20 15:47:02 följande:
    Som sagt, en häpnadsväckande brist på empati...
    Det har inget med empati att göra. Det är en realitet. Jag förstår dock att det är jobbigt för dig att händelsen inte passade din agitation.
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2022-08-20 16:43:23 följande:
    Det jobbiga i detta aktuella fallet, Bill, är ju att det inte passar din agitation.

Det framgår med ALL önskvärd tydlighet.

Mhv, broder Anton 
    Vilket originellt inlägg..
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2022-08-20 23:44:36 följande:
    Helt korrekt, Bill. Fast det gäller iofs alla, i stort sett alla mina inlägg. Och dessutom sant. Dina undanflykter börjar bli smått patetiska. 
    Eller "börjar bli" var en abnorm överdrift. 

Att Sverige är ENDA landet i EU där Skjutningarna ökar och att vi dessutom har flest dödsskjutningar, per invånare räknat....där har Sossarna, eller hela vänsterpaketet, ingen som helst skuld i.

Ingen. Alls. 

Jag vet i faen när du senast erkände något felaktigt beslut begånget av dina partivänner.

Tidigt 80-tal....?

Att du använde mina ord men vände på innebörden på det jag sa imponerade nog inte på någon annan än dig själv..

Det stämmer att skjutvapenvåldet och de dödsfall som de orsakar är ett stort problem i Sverige men för att nyansera bilden har annat dödligt våld genom t.ex. våld eller andra vapen minskat och det är fortfarande större risk att dö av dödligt våld i Finland än vad det är i Sverige.

• KillBill

Är det inte belysande att de tre partier; M, SD och KD som går till val på lag och ordning är helt passiva när deras egna partimedarbetare avslöjats med att ha försökt bidra till mygel och korruption?

• KillBill
    EnAnonumius skrev 2022-08-21 12:38:08 följande:
    Ja så var det dags igen. Folk diskutera om dödsfall med skjutvapen. 
    Trots att det (kanske) större risk att dö av våld i Finland än i Sverige, så fråntar det aldrig fakta att det är fortfarande större risk att dö av skjutvapen här i Sverige än i Finland,
    Då Finland har LÄGRE antal skjutvapen än Sverige.

Vad är ditt nästa försök att trivialisera Sveriges problem med att vi har det högsta andel dödade av illegala skjutvapen än övriga EU?
    Vad håller du på med? Jag skriver uttryckligen att Sverige har problem med  skjutvapenvåld och det dödsfall som det leder till. Det jag gör är att nyansera bilden och förklara att det är större risk att bli dödad i t.ex. Finland om man lägger till annat dödligt våld än just skjutvapen (t.ex. kniv och dödlig misshandel).

Om man blir dödad eller förlorar en anhörig i dödligt våld så det vapen som användes av underordnad betydelse. 

Är din åsiktskorridor inte tillräckligt bred för att klara av en diskussion om det totala dödliga våldet?
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna