EnAnonumius skrev 2022-08-19 15:10:52 följande:
Ja OCH?
Jag skall bry sig om det för att?
Det är helt oväsentligt med nationaliteten. Helt oväsentligt om det var ett fyllo eller inte.
Varför är det så viktigt för DIG att peka ut nationaliteten på gärningspersonen?
Oavsett om skottet gick av av misstag eller inte här inte hit.
Det som hör hit är att en person bar ett illegalt vapen som avfyrades, och då av en ren slump träffade en kvinna, fast det lika gärna kunde träffa ett barn i stället.
Men jag antar att allt detta för irrelevant för dig. Eller hur?
Räcker det inte för DIG att den som "avfyrade skottet av misstag" bar ett illegalt vapen på sig, och det avfyrades i spårvagnen så att en person träffades?
Jag antar att det är helt irrelevant för dig också att folk som åker spårvagn aldrig kan veta om det kommer att upprepas, fast nästa gång kan det lika gärna avfyras medvetet i stället av ett icke fyllo oavsett nationalitet..
Är det mer irrelevant information du vill komma med?
Då kan du skicka det till "Intresseklubben antecknar" i stället för att citera och svara mig.
I dessa tider där osäkerheten oftast kopplas till utanförskapsområden, kriminella gäng och invandring är det högst relevant att berätta att gärningsmannen i det här fallet är ett svenskt fyllo i 60-års åldern som hävdar att allt är en olyckshändelse.