Inlägg från: felix le chat |Visa alla inlägg
  • felix le chat

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Ascendere skrev 2017-02-28 13:13:15 följande:
    Sjukvårdsministerns verkar ha tagit till sig av ditt råd i alla fall, och vill nu lagstifta bort överbeläggningen på våra sjukhus. 

Jag tycker man istället borde lagstifta mot vissa sjukdomar, tex kan man kriminalisera vissa extra resurskrävande sjukdomar, då kan man sätta sjuklingarna i fängelse istället. Problemet löst! 

omni.se/wikstrom-vardplaner-ska-skapa-sjukhusplatser/a/voOzX
    Tack !
    Det vi lärt oss de senaste 24 månaderna i svensk politik är att Sverige har hur mycket pengar som helst att fördela och spendera.

100 miljarder per år är bara en "utmaning" ( dvs kostnaden per år för flyktingmottagandet)

Så varför tjafsar vi om småslantar som hemlösa , äldreboenden, indragen assistans, någon enstaka miljard till försvaret ?
    Pengar finnes !  Trilskas kommuner eller landsting ? No problem,
    lagstifta !

Mina förslag till nya lagar 2017:

- Barnfattigdom -Olagligt   Alla kommuner är skyldiga till att se till att inga
    barnfamiljer är fattiga

- Vårdköer -Olagligt  Alla har rätt till vård omgående och genast

- Brister i skolan - Olagligt  Alla barn har rätt till bra betyg och framtid.

Ni som klagar på att det kan bli dyrt ?
    No problems, Sverige går som tåget. Vi har råd.
    Vi skall inte ställa grupp mot grupp.

• felix le chat
    KillBill skrev 2017-03-01 09:38:57 följande:

Eftersom du tycker att det är viktigt med många bostäder så måste du glädjas över att bostadsbyggandet med den rödgröna regeringen numera är rekordhögt efter att under den förra alliansregeringens styre varit rekord lågt. Jag antar också att du gläds över de satsningar som den rödgröna regeringen gör på skolområdet, särskilt när det gäller barn med särskilda behov (exv dyslexi).

Vill man att det ska satsas mer på hemtjänst, satsa på att motarbeta barnfattigdomen, eller på satsa satsningar på assistansersättningen så bör man i nästa val rösta rödgrönt alternativt rösta på centern eller Liberalerna. En röst på SD eller Moderaterna leder till skattesänkningar och sämre socialt skyddsnät i samhället (detta gäller framförallt SD).

Om någon hade berättat att vi som land inte hade några som helst problem med att få fram 100 miljarder extra långt tidigare så hade flera av oss röstat annorlunda.
    ÖB grät i tv i går och ville ha 6.5 miljard till.
    Det är väl inga summor att ens diskutera ?  Ge han 10 miljarder vetja.

• felix le chat
    Världsmedborgare skrev 2017-03-01 12:54:03 följande:
    Varför skulle det inte gå att lagstifta om vanskötsel av en kommun eller ett sjukhus?
    Vad gäller sjukhusen så finns f.ö en lagstiftning som förbjuder vård i korridorer, så där är det redan lagstiftat.
    Och det beror inte på överbeläggning, det beror på att man stängt ner avdelningar p.g.a av personalbrist.

Och lagstifta mot att kommuner inte ser till att invånarna har bostäder och allt annat som ska och måste finnas i en välfärdsstat tycker jag inte alls är nån dum idé.
    Då det är exakt det som vi betalar skatt för att få tillgång till, vilket betyder att det ska vara det som prioriteras före allt annat.
    Så det kommer att vara många skattebetalare ute i kommunerna, som skulle glädja sig åt att deras folkvalda blir piskade att göra rätt för sin lön.

Du har ju tidigare på detta forum uppvisat både klokhet och sakkunskap.
    Jag är glad som ett barn på julafton när jag nu insett vilket rikt land vi är,
    hur mycket pengar vi faktiskt kan få fram utan att höja skatten eller att
    låna pengar.

En logisk fråga är ju HUR mycket till förutom 100 miljarder går det att
    skrapa fram ?  Vi kan ju i den här takten lösa i princip alla samhällsproblem
    på bara några få år. 
    Vård, skola, omsorg, försvar, bostäder - rubbet
  • felix le chat
    Ascendere skrev 2017-03-01 13:08:05 följande:
    Ja, nu idag säger finansministern att överskottet är på 40 miljarder. Alltså kan vi ge 10 minjarder till försvaret, 10 miljarder till sjukvården och 10 miljarder till polisen och ÄNDÅ ha ett överskott i budgeten!

Försåvitt inte de där 40 miljarderna bara är en rent teoretisk papperskonstruktion som inte går att omsätta i likvida medel förstås, men vilken politiker skulle vilja vilseleda sitt eget folk på det sättet?
    Fan va bra !  Börja prioritera och fördela !

Fridolin och gänget har haft det så tufft och motigt sista tiden.
    Vi kan väl göra MP glada och ge  1 miljard till något normkritiskt projekt eller mera pengar till kamelparken i Angered ?

• felix le chat
    KillBill skrev 2017-03-25 13:16:28 följande:

Antalet helårspersoner som försörjdes med sociala ersättningar och bidrag minskade med 2,5 procent år 2016 till 793 215. Det motsvarar 13,8 procent av befolkningen. Andelen minskade med sex tiondelar och är därmed på den lägsta nivå som uppmätts.

www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/hushallens-ekonomi/amnesovergripande-statistik/hushallens-ekonomi-allman-statistik/pong/statistiknyhet/antal-personer-forsorjda-med-sociala-ersattningar-och-bidrag-2016-/

Asylbaronerna och kommunerna har 2015-2016 anställt massa människor som
    tidigare var oanställningsbara. Långtidsarbetslösa där Försäkringskassan betalar 80-90 % av lönen. När flyktingboenden och HVB hem stängs på löpande band så
    återvänder dessa personer till a-kassa, försörjningsstöd m.m.

Vänta på siffror för 2017 och för att inte tala om valåret 2018 då vi har flyktingkullen på 100.000 från 2015  som fått uppehållstillstånd + deras anhöriga står till arbetsmarknadens förfogande samtidigt som asylindustrin har permitterat
    50.000 personer. 

• felix le chat
    KillBill skrev 2017-04-06 18:55:58 följande:

Finansminister Magdalena Andersson badar i pengar. Sveriges redan starka offentliga finanser går mot ännu större överskott, enligt nya beräkningar från Ekonomistyrningsverket, ESV.

www.di.se/nyheter/esv-annu-storre-overskott-i-sveriges-finanser/

Så  vad stoppar henne att lösa alla samhällsproblem vi har ?
    Hon har ju resurser att lösa allt.

Försvaret bråkar för att få någon fjuttig miljard när våra flyktingbarn kostar
    30 miljarder om året ?

Varför bråkar vi om assistanstimmar ?
    Varför löser vi inte skolproblemen ?
    Varför ruttnar landets äldre bort utan möjlighet att någonsin komma in på
    ett kommunalt äldreboende ?
    Varför lägger vi ner sjukhus i norrland ?
    Varför måste man vänta ett år på operation ?

• felix le chat
    KillBill skrev 2017-03-31 17:31:20 följande:
    Enligt konjunkturinstitutets prognos som kom i förrgår bedömer man att arbetslösheten kommer minska ytterligare i år och ännu mer nästa år..

www.sydsvenskan.se/2017-03-29/ki-exporten-tar-over-som-draglok
    och ändå står stora grupper av invandrare från Irak och somalia som kom hit
    för 10-15 år sedan längt långt långt borta från arbetsmarknaden.

• felix le chat
    Flash Gordon skrev 2017-08-19 19:57:18 följande:

Sverige 2017, en käftsmäll som heter duga:

twitter.com/Clubracer_swede/status/898915456140136449

issuu.com/jamtlandsgratistidning/docs/jt17v31_web

I Bräcke och Ragunda finns inga poliser längre.

Vid inbrottslarm ringer polisen till det lokala taxibolaget och ber dem kolla.

I Västernorrland har Polisen en riktigt ambitiös satsning genom "medborgarlöfte"

" - Att en gång i månaden ha polis på Medborgarkontoret i Ramsele utom
    juni-juli "

Grattis Ramsele:  Besök av Polien 10 ggr om året !
  • felix le chat
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-04 08:58:45 följande:
    Att alliansregeringarna inte utförde sitt arbete ursäktar fan inte att dina socialdemokrater och miljöpartister satt på sina feta rövar under förra mandatperioden. Du gör allt för att förslkjuta fokus från din odugliga justitieminister.
    Det fans en tid då jag var övertygad att Beatrice Ask var det sämsta justitsieminister landet skådat i modern tid.

Ack så fel man kan ha.
  • felix le chat
    FDFMGA skrev 2019-03-05 18:40:13 följande:
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-04 09:49:35 följande:
    När jag fått ett meddelenade i inboxen vet jag också att jag är på rätt spår.
    Hm, det tycks ligga i vurmarens natur att ständigt vara helt omedveten om hur andra kan uppfatta de egna piruetterna

Jag gissar att de flesta som skriver på den politiska avdelningen får inlägg borttagna lite då och då - men det tycks bara vara koketterihögern som har martyrskapet i blodetSkrattande

Är koketterihögern det nya skrikhögern ?
  • felix le chat
    Kacka inte i eget bo skrev 2019-03-04 22:50:29 följande:
    När ska S ta ansvar för 1970?
    glöm aldrig Baltutlämningen
  • felix le chat
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-14 23:18:29 följande:
    Haha, det har du rätt i att jag törs. Ring och berätta för den skjutne frisören att det var hans eget fel.
    man måste ändå vara lite rationell

- jag är frisör, klipper gangsters - gangsterfrisör - skjuten i smalbenet

logisk kedja

det var ju ingen som tvingade honom att bli frissa ?

• felix le chat
    KillBill skrev 2020-11-26 07:52:55 följande:

Allt är som vanligt, högersympatisörerna bagatelliserar utförsäljningar och att folk blir arbetslösa. 

För en högersympatisör så är valfrihet bara viktig om den sker i privat regi. Att en äldre person nu blir av med kommunal hemtjänst som personen uttryckligen bett om skiter högersympatisörerna fullständigt i. 

Jag vet sedan tidigare att demokrati inte är något som står högt i kurs hos dej men
    Kommunstyrelsen i Huddinge har beslutat att lägga ner den kommunala
    hemtjänsten, dom som har hemtjänst får välja någon av dom andra 9 utövarna.

Innevånarna i Huddinge har val kommunstyrelse.
    Tycker innevånarna i Huddinge att det är jätteviktigt att kommunen i egen regi
    har hemtjänst så kan jag garantera att det blir ett nytt styre i Huddinge.

• felix le chat
    KillBill skrev 2022-11-23 06:37:07 följande:

I Jimmie Åkessons och Ulf Kristerssons Sverige beräknas Sveriges samtliga regioner gå med förlust nästa år. De som i första hand drabbas av dålig ekonomi i våra regioner  är sjuka och svaga. Fy fan.

sverigesradio.se/artikel/underskott-vantas-i-alla-regioner-orebro-gar-back-150-miljoner

hahaha, vilket trams !   När ett landsting går med plus skulle det alltså vara något bra i din lilla värld ?   Ett landsting med plus sista december är en vård som dragits ner och stängda avdelningar för att dom inte lyckats rekrytera. Ett monumentalt
    misslyckande.
  • felix le chat
    Rataxes skrev 2022-12-11 19:48:55 följande:

Bäst i norden på att vara sämst.

Det är inget fel på det. Svenska folket vill ju ha det så.
    Dom har ju röstat på en S eller M regering senaste 20 åren och båda
    har ju varit extremt invadringsvänliga.  Ett ens antyda att att volymen var för
    stor 2015 så var man ju en nazist.

Glöm inte att dom som skjuter idag är födda 1995-2005 då invandringen i alla fall
    hade en tendens att vara kontrollerad.

Vänta bara 10-15 år till när dom som kom 2015 har barn som är i tonåren.
    DÅ har vi problem.
  • felix le chat

En sak skall man ha klart för sej och det är att det INTE är brist på resurser och
    personal i skolan.  

Dom festa som läser i denna tråd tänker nog tillbaka på sin egen skolgång och tror
    att skolan fungerar så även i dag. Så är inte fallet
    Det kryllar av personal på mina barns skola.

Förutom klasslärarna har vi följande kategorier:

speciallärare
    elevassistenter
    skolmentorer
    resurspedagoger
    skolcoacher

På mitt högstadium hade vi en skolkurator på 15 klasser.

Barnens högstadium har 18 klasser och ett " elevhälsoteam" fyra kuratorer, två skolsköterskor och en skolpsykolog.

Enda personalkategorin som saknas från min skolgång är flourtanten.

Om det är kris i skolan så inte fan är det pga av att det saknas resurser.
    Eventuella kriser har helt annan orsak och bakgrund.

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna