En käftsmäll till undergångsprofeterna
Ja, något annat har jag inte väntat mig från undergångsprofeterna, även om det är rätt trist läsning.
Medan vi andra tillåter oss att glädjas över de positiva signaler som finns.
Ja, något annat har jag inte väntat mig från undergångsprofeterna, även om det är rätt trist läsning.
Medan vi andra tillåter oss att glädjas över de positiva signaler som finns.
Lasse Kronér - det ante mig
BNP per capita har globalt utvecklats mycket långsamt efter den lågkonjunktur som inträffade 2007 (inte beroende på invandring). Även om Sveriges BNP per capita också har utvecklats långsammare under denna lågkonjunktur (+2%) så har Sveriges BNP utvecklats mer positivt än exempelvis Danmark (som har en mycket restriktiv invandringspolitik). Danmarks BNP per capita har minskat med 6% under perioden.
BNP per capita (fasta US $ 2000) 2006-2014
www.google.se/publicdata/explore&met_y=ny_gdp_pcap_cd&idim=country:SWE:CHE:DNK&hl=sv&dl=sv#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_pcap_kd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:SWE:DNK&idim=region:ECS:NAC:LCN:MEA:SAS:EAS&ifdim=region&tstart=1167001200000&tend=1419462000000&hl=sv&dl=sv&ind=false
Har inte du förstått att Flash och tobbe och de andra hjältarna mår dåligt av goda nyheter.
Kan du inte hitta några katastrofsiffror att muntra upp dem med?
Först och främst så har Sverige under 2015 styrts på Alliansens budget (som röstades fram av SD).
Tittar man på 2016 så satsar Regeringen tillsammans med vänsterpartiet mer på vård, skola och omsorg än oppositionen (Alliansen +SD) och om man önskar mer satsningar på vård, skola och omsorg så borde man hylla regeringen i stället för att kritisera den?
Vi Sverigevänner kan nu glädjas ännu mer åt hur bra det går för statens finanser.
www.di.se/artiklar/2016/2/24/skatteskrallen--budgethalet-borta/
Du förstår verkligen inte hur ekonomi fungerar va? Pengarna försvinner inte magiskt, pengarna beskattas, används eller läggs på en bank som i sin tur kan investera det. Det du har problem med är ju snarare att skattepengar gått till skattesänkningar.
Nej. Det finns ingen resursbrist. Resurserna är bara på fel ställen. 150 miljarder som fuskats bort till skatteparadis, skattesänkningar och en massa avdrag till de som redan har råd... där går resurserna till spillo.
En illusion. Oookeeey. Jag ska meddela alla sjuka, arbetslösa, gamla och andra som överlevt tack vare välfärden att de egentligen nu är döda och har svultit ihjäl. Att deras överlevnad är en illusion.