KillBill skrev 2022-07-12 10:31:14 följande:
Nyheten toppade flera tidningars förstasidor på nätet i går och gör det även idag. räcker inte det? Det verkar som att du försöker göra politik av något som inte stämmer med verkligheten.
Padirac skrev 2022-07-12 11:26:02 följande:
Jag tänker att du vill dra några
r sorts växlar på en uppebarligen störd pojkes dåd.
Jag tänker att du inte kan skilja på de två olika dåden då det endna var riktitat mot ett litet barn och det andra mot en betydligt äldre person.
Jag tänker att du fortfarande inte kan skilja på flashback och seriös media
Jag tänker att du inte känner till, förstår eller respekterar pressetiska överväganden
Jag tänker att du inte respekterar personlig integritet för offer eller andra närstående
Digestive skrev 2022-07-12 10:10:14 följande:
Tyst som att det inte görs till en större händelse.
Självklart är det politiskt. Om det här faktiskt är gärningsmannen - hur kan Skellefteå stå utan svar i så viktiga ärenden?
Jag ser dock försvinnande få partipolitiska poänger kring den här bestialiska händelsen men jag kan bara tala för mig själv.
Jag tänker att du verkar ha politiska mål med att lyfta en nyhet som det rapporteras om, men du säger att det inte rapporteras om.
Jag tänker att försöken att politisera och polarisera debatten är en del av alternativhögerns metoder och mål
Jag tänker att radikaliseringen tilltar.
Vad är det för partipolitik som ni ser i den här händelsen? Jag kan bara se att systemet i Skellefteå svek.
Som redan påpekat så tycker jag att händelsen borde ha blivit större nu och efter fem dagars vetskap om den. Det var det jag menade med
relativt tyst och inte att medial rapportering skulle ha uteblivit, vilket redan är förklarat.
De enda som pratar om politiska poänger är ni. Hade jag velat göra politiska poänger så hade det även funnits sådan substans - exempelvis varför den här händelsen uppstod och vad lösningen skulle vara, vilket då faller något politisk parti i favör.
Läser ni per automatik in sådana politiska poänger så säger det mer om er än om mig och känner ni er politiskt hotade av händelsen - vilket verkar vara fallet i och med denna offensiva attityd - så bör ni i min mening se över ert politiska förhållande.
Det här hände, det är fruktansvärt och förs era tankegångar till något i stil med
Nu får det stygga laget vatten på sin kvarn. så är det ett tecken på hur ni tänker, inte jag.
Rent politiskt så vill jag främst se en majoritetsregering efter valet liksom en tydligare majoritet/linje i riksdagen. I andra hand så får den regering gärna vara borgerlig, men - det är i min mening inte lika viktigt som att Sverige slutar trampa vatten och kan börja arbeta mer effektivt med vårt land. Nu vet ni det.