En käftsmäll till undergångsprofeterna
Padirac skrev 2022-07-28 19:35:31 följande:
Ok, du förstod inte det jag skrev tidigare? Jag menar att man ska sätta ljuset på det som faktikt händer - - inte att man ska oroa sig eller bli deprimerad för saker som är ur proportion. Hur säger man , när trollen kommer ut i ljuset så spricker de.
Om jag förstår dig rätt så känner du att all oro som uttrycks för våld och kriminalitet är alarmerande?
Jag menar att det finns de som lever på att odla och förstärka oron för att skapa splittring och misstroende.
Du hänger inte med. Alternativt är du likgiltig inför oron som folk känner och det mentala lidandet som den skapar.
Är det av senare skäl som du själv skriver alarmerande texter? - oron den skapar är inte befogad och därmed har det ingen större betydelse för dig.
Ja, och i alla läger. Du verkar dock enbart se bjälken i andras ögon. Det är intressant att se dig försäkra omgivningen om ett tryggt Sverige, med ena handen, medan du med andra handen slår på trumman för en slags konspiration som involverar flera länder, flera partier, mörkermän och en stor normaliseringsprocess.
Tror du att din alarmerande retorik är annorlunda från den som du gärna kritiserar?
Du får gärna bestämma dig om vi lever i ett Sverige där oron i mätningen är obefogad eller om vi lever i denna konspiration som du målar upp och som vi bara har sett början av. För om det första så behöver vi inte oroa oss nämnvärt för det senare.