Intenuigen skrev 2017-03-02 12:30:09 följande:
De kanske tänkte att de snabbaste skulle va flinkast och jobba billigast, de verkar ju inte varit så intresserade utav att hjälpa kvinnor och barn, iof en del va ju "barn"
Och inte ens när Calle säger i intervjuer att man vill ha en höginvandring för att överbelasta välfärden så att man kan minska den och fackens inflytande så stämmer det, nejdå här skyndar vänstern till försvar och säger att man hjälper folk som flyr från krig.
Trotts att de flesta som kom i början övht inte kom från Syrien ( vet ej vad statistisken landade på när jippot va klart )
Tycker att det är bättre att de förklarar fördelarna med agenda 2030 och upp höradet av nationalstater och en FN ledd världregering som de 7 partierna verkar ha kåtat upp sig på, några bra argument borde det ju finnas tycker jag om man nu köper det med hull och hår.
Kanske jag som är mossigt och trög som inte inser att det är så enkelt som att skapa en ny svensk super-ras som åker planeten runt och frälser planeten och löser samtliga problem och konflikter. Vem skulle liksom inte lyssna på en svensk-arabisk-afrikansk människa, alla vill ju vara och tänka som super-svensken .
Personligen känns det som de har fått hybris med en släng av psykopati, men men öppnar för att jag kan bara är gammalmodig och trög som inte förstår att det är så enkelt.
Sedan att "amerikanska" bankirer och krigshetsare verkar gå i bräsch är ju inget konstigt,
Antar att det bara är ledsna och vill gottgöra för de problem de varit med om att skapa.
De flesta inblandade borde vränga underläppen över huvudet och svälja.
Flyktingmottagandet som Sverige hade när flyktingkatastrofen begav sig, 2015 - var den mest hänsynslösa politiken som jag personligen har upplevt i Sverige.
Barn försvann under den intensiva perioden, mitt framför näsan på den hjälplösa polisen, och totalt okända människor förde bort dem. Nu i efterhand - när läget även är betydligt lugnare - så kan man läsa om bland annat ett pedofilnätverk som har riktat in sig på att kidnappa flyktingbarn.
Man vill nog inte veta hur verkligheten begav sig bakom regeringens politik. Fy fan för sådan nonchalans och brist på hänsyn.