Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Den socialdemokratiska samhällsmodellen.

Det är inte Syrien. Det är Höganäs.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vq5xAV/43-ariga-ragbet-min-son-holl-pa-att-svimma
    www.aftonbladet.se/nyheter/a/qAQOQe/kraftig-explosion-i-flerfamiljshus-for-ner-fran-sangen

Jag har gråtit nu på morgonen. Man kan inte fatta att det händer här, säger hon. Ragbet har fått flera fönster i sin lägenhet förstörda. Det är kallt i lägenheten. 
    - Vi fryser för alla fönster är sönder. Vi vet inte vad som händer nu, säger hon.

Ett 60-tal fönster är krossade och balkongdörrar har fallit av. 

Det är omfattande skador på entrén till fastigheten och 40 lägenheter har drabbats av explosionen. På bilder ser man hur entrén till huset i princip är totalförstörd. Entrédörren är bortsprängd och trapphuset är fullt av bråte.
    Vad tror vi om det här då kära FL-sossar?

"Ingen fara om man inte är med dem"?

Monster under sängen?

Och framförallt är det inte ett samhällsproblem, eller?

På vilket sätt ska ni förringa Ragbets och hennes grannars oro och rädsla?
  • Flash Gordon

Ni märker va?

Våldet och kriminaliteten har blivit så normaliserat att 40 bombskadade lägenheter i Höganäs knappt når till nyhetsplats idag.

En mindre rubrik: "Sara, 32 flydde från explosionen i panik" hamnar långt ned på Expressens förstasida mellan viktigheter som:

"Ny studie om penislängd överraskar"

och en filmrecension

"För influencers är även tårar till salu"

Där är vi i Sverige idag, år 2021.

Det är fan bara tragiskt.

• Flash Gordon
    K Markatta skrev 2021-03-25 19:03:26 följande:
    Ingen socialdemokrat som ville kommentera bombdådet mot ett hyreshus i Höganäs där 40 lägenheter skadades?

Inte ens ett "det är oacceptabelt"?
    Sökningar som:

minister+bomb+höganäs

Löfven+höganäs+bomb

Ger ganska exakt noll träffar på ämnet.

Oklart vad regeringen har för annat viktigt att markera mot som förhindrar dem att uttala sig om Höganäs.

Det närmaste man kommer något om regeringen är att det moderata kommunalrådet ringt inrikesministern för att diskutera polisiära fältassistenter.

Det går bra för Sverige nu ...
  • Flash Gordon
    Flash Gordon skrev 2019-03-03 09:26:27 följande:
    Framförallt är risken oändligt mycket större än för 20 år sedan. På 90-talet var en skjutning på öppen plats bland vanligt folk förstasidesstoff i veckor.

Idag är det vardagsmat och knappt värt en halvsida på sidan 5.

Innan ca år 2000 kände jag ingen som drabbats av skjutningar. Nu känner jag två.

En arbetskamrat som fick sin bil sönderskjuten i en uppgörelse på gatan. En bekants dotter som fick kulor intill sitt fönster när det sköts i hennes bostadsområde.

Och ingen av dem är med "dem"
    Intressant återblick.

För två år sedan var det skjutningar som blivit så vanligt att de inte längre blev nyheter.

Nu har det avancerat till sprängningar som inte längre blir förstasidesnyheter..

På bara två år.

Förfallet går fort nu.
  • Flash Gordon

Det vidriga socialdemokratiska hånet av offren för bomben i Höganäs:

Ragbet: Jag har gråtit nu på morgonen. Man kan inte fatta att det händer här. Vi fryser för alla fönster är sönder. 

Refije: Det kändes som krig. Så hemsk smäll var det

Socialdemokrat: De har skjutits salut i Stockholm. Smäller överallt ser du. Höhöhö

Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon

folkbladet.se/nyheter/artikel/socialdemokraterna-bor-ta-missnojet-pa-storre-allvar/rk022dzl

I de snäva socialdemokratiska tankebubblorna har missnöjet med hur Sverige utvecklas setts som en fiende och som en allierad samhällskraft till partiets stora och växande motståndare i SD. Missnöjet har sålunda förnekats, smutskastats och förlöjligats. 

Höhö, tror du på monster under sängen också?

Höhö, de skjuter salut med kanoner i Stockholm! Blir du orolig nu?

• Flash Gordon

Ni märker va hur det knappt ens blir en nyhet längre

Farsta 21 april
    www.expressen.se/nyheter/explosion-utanfor-hus-i-farsta/

Vallentuna 21 april
    www.expressen.se/nyheter/explosion-i-vallentuna-centrum/

Farsta 23 april
    www.expressen.se/nyheter/explosion-vid--lagenhet-i-farsta/

I en sund nation skulle tre bomber på två dygn, enbart i Stockholmsområdet, innebära ansvarig minister i TV-utfrågning om hur han/hon ska hantera nödläget.

I Sverige är det så normaliserat att det i stort sett bara blir en kort nyhet i lokalmedia och sedan försvinner det ur nyhetsflödet.

• Flash Gordon

Mord blir i alla fall lite grand rubriker fortfarande.

Sånt här får man vara glad över om det ens platsar i lokaltidningen längre:
    www.vasterastidning.se/vasteras/pojkar-ranades-pa-horlurar-blev-hotade-med-kniv/repuau!qw5KEGAD86ZqxGIgUhCA/

Två pojkar i mellersta tonåren har anmält att de vid 16.30-tiden på torsdagseftermiddagen blev rånade och knivhotade på Erikslund i Västerås.

• Flash Gordon

Skogås 24 april
    www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/explosion-i-bostadsomrade-i-skogas

Fyra bomber på tre dagar bara i Stockholmsområdet.

Det nya normala.

Samtidigt så sprider Socialdemokraterna bilden av att "det är ingen fara" och hånar öppet offer och andra som är rädda för att drabbas.

Finns det någon annan anledning till att de beter sig så än att de vill försöka behålla makten?

• Flash Gordon

Går alltid att hitta någon som har det värre. Smooth sailing, alltså.

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna