Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Vänta bara på de jublande reaktionerna från vänstern.

Hela tråden startades ju med ett genialt inlägg om att den eskalerande invandringen fått Sveriges BNP att öka kraftigt och hur bra det är för Sverige.

Knark är bra för ekonomin!

Härliga tider! Ljuvliga tider!

sverigesradio.se/artikel/knark-kan-utgora-storre-del-av-sveriges-ekonomi-an-tidigare-kant

Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon

Den chockade kvinnan gråter men kom ihåg, som socialdemokraten i tråden säger:

- Är hon inte med "dem" så är det ingen fara.

.

#monsterundersangen

#sverigeartryggareannagonsin
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-05-31 08:36:07 följande:
    Man får det man röstar på...
    Ja. Gratis pengar i bankomaten. 

Men allt det andra får de väl leva med då. Det är ju trots allt Socialdemokraternas nya väljarbas vi talar om.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-05-31 12:16:39 följande:
    "Det var bara kriminella som rensade ut bland varandra"
    Självklart kommer oskyldiga emellan ibland.

Och då talar vi bara om de direkta offren med direkta skador. Alla andra runt omkring som traumatiseras och får leva i skräck kommer ju till.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-05-31 13:47:18 följande:
    För partiarbetarna saknar dessa värde, förutom i september vart 4:e år. Då läggs det resurser på att få just såna här valresultat vi ser i bilden ovanför.
    "Röstskola kallas det för."

.
    Frågan är om vi i Sverige någonsin haft ett större och mer öppet röstfusk?
  • Flash Gordon

www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/valprovningsnamndens-beslut/upphavande-av-valet-till-kommunfullmaktige-i_GZD34C2FC2

A A har anfört bl.a. följande. Ett par hundra meter från förtidsröstningslokalen i Vivalla bibliotek hade Arbetarepartiet-Socialdemokraterna den 1 september 2010 en valskola vars huvudbudskap var att gå och rösta på socialdemokraterna.

Ledaren för valskolan placerade socialdemokratiska valsedlar i flera valkuvert, som sändes ut till åhörarna vilka tog emot kuverten. Dessa samlades inte in vid mötets slut utan togs med till röstningslokalen. När mötet i valskolan var slut gick deltagarna gemensamt till förtidsröstningslokalen.

I omedelbar anslutning till lokalen hade socialdemokraterna satt upp ett partitält med många valarbetare, som följde med de kollektivt röstande ända fram till valurnan i vallokalen. Valarbetarna bar tydliga partikännetecken. I omedelbar anslutning till vallokalen försökte en socialdemokratisk valarbetare, tillika kandidat till riksdagen, att avvisa en kristdemokratisk valarbetare som stod och delade ut valsedlar.

Delar av händelsen finns inspelade på SVT Tvärsnytts nyhetsinslag. - A A anser det klarlagt att propaganda förekommit såväl inne som i direkt anslutning till vallokalen i Vivalla i valkretsen Örebro Nordöstra och att propagandan sannolikt på ett direkt sätt påverkat utgången av valet.

• Flash Gordon
    Citat: "trots allt  är det få utomstående som råkar illa ut"

- visst har det förekommit skjutningar tidigare men då i skymundan. 

Kvinnan som säger det heter Emma Karlsson, är 30 år och musiklärare. I ett avseende är hon typisk för människor som bor i utsatta områden, hon är så avtrubbad att hon inte tänker på att hon talar om skjutningar i skymundan som något vardagligt - inte skandalöst.

------

Nasimo har bott i Hjällbo sedan 1994. Hon kände sig trygg förut men nu är hon rädd. Hon vill inte gå ner till tvättstugan eftersom ungdomar står utanför och röker hasch. Hon har sett ungdomar sniffa i sig vitt pulver.

Det är så mycket bråk och stök och skjutningar. Hon går inte längre ut när det är mörkt. När hon promenerar med sin väninna kan de rycka till om det kommer en joggare - en hastig rörelse bakom dem, bredvid dem. 

------

Hon kommer från Mellanöstern och orden väller ur henne, om misshandel, om en släkting som langar knark, om att personer har koll på vilka som rör sig i området - de har redan sett oss. 

- Det här stället är ...

- ... farligt, fyller hennes åttaårige son i.
  • Flash Gordon

Vad händer i ett samhälle där en åttaåring med självklarhet förklarar att hans bostadsområde är farligt?

.

Vad händer i ett samhälle där maktens parti hånar och förnekar den åttaåring som säger att han bor i ett farligt område? 

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna