Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon
    K Markatta skrev 2021-06-08 19:13:53 följande:
    En person, som ovan, som begått 30 brott borde väl rimligtvis redan sitta i fängelse? Att så inte är fallet tyder på att något är fel med nuvarande kriminalpolitik. Problemet kan exempelvis vara den socialdemokratiska mängdrabatten när någon begår många brott.
    Det finns så mycket, så mycket för en ny regering att ta tag i.

Livstidsstraff på riktigt. Plocka av dem medborgarskapet. Automatisk livstids-utvisning.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon

Fantastiskt.

En kultur håller sina egna rättegångar i kommunens skattebetalda lokaler.

Det går bra för Sverige nu.

twitter.com/Hanikranen/status/1402538497622396929

Romska "rättegångar" hålls i kommunlokaler - av personer som jobbar för Malmö stad. 

• Flash Gordon
    nattuw skrev 2021-06-10 11:10:08 följande:
    Glöm inte lagar av den amerikanska RICO typen som med viss framgång använts för att komma åt den amerikanska maffian.
    Lär bli ett av de första förslagen från en ny blå-gul regering:

www.svt.se/nyheter/inrikes/forsell-m-gangkriminella-ska-domas-till-dubbelt-straff

"Moderaterna har föreslagit en straffmekanism som i Danmark där en person som begår ett gängrelaterat brott ska kunna bli dömd till dubbla straffet. "

Själv tror jag att det som kommer att vara mest avskräckande är risken att förlora sitt medborgarskap.
  • Flash Gordon

Jaha, Sätra i södra Stockholm den här gången

www.expressen.se/nyheter/skottlossning-i-satra-tva-personer-skadade/ 

Offret som överlevt var inte måltavla - utan råkades träffas av skott när två gärningsmän med pistoler öppnade eld mot uteservering.

Var. Inte. Måltavla.

Men blev skjuten i alla fall. Satt på en uteservering vid en pizzeria.

Pang! Pang!

Så var han skjuten.

.
    "Så länge du inte är en del av dem är du fortfarande trygg i Sverige idag", sade socialdemokraten i tråden.

.
    Nåja, det var som sagt Sätra. Då drabbar det inte svensk medelklass direkt. Inget att oroa sig för alltså.

Eller  ... ?

• Flash Gordon

En bomb i Södertälje skapar inte längre några stora rubriker i svensk media.

Nu skjuter de salut igen, som socialdemokraten i tråden hånfullt kallade det.

www.expressen.se/nyheter/explosion-i-sodertalje-bombtekniker-pa-plats/

Larmet om explosionen kom till polisen klockan 01.09 under natten till söndagen. En sprängladdning ska då ha detonerat i anslutning till en bostad i ett bostadsområde i Bårsta i Södertälje.

.
    Däremot verkar vi ännu inte ha passerat gränsen där polismord är normaliserat i det socialdemokratiska samhället. Man får vara nöjd med det lilla i framgångslandet Sverige.

www.expressen.se/gt/stort-polispadrag-i-biskopsgarden/
    www.expressen.se/gt/det-yttersta-beviset-pa-polisers-utsatthet/

• Flash Gordon

Oacceptabelt! 
    Oacceptabelt! 
    Oacceptabelt! 
    Krafttag!

Oacceptabelt! 
    Oacceptabelt! 
    Oacceptabelt! 
    Krafttag!

Oacceptabelt! 
    Oacceptabelt! 
    Oacceptabelt! 
    Krafttag!

*skivan går på repeat*

• Flash Gordon

Jag vet inte jag ...

Det är ju en plus-artikel så jag kan inte läsa den men på rubriken och undertexten verkar det som att Kadhammar på Aftonbladet bryter med den socialdemokratiska linjen att "är du inte med dem så är det ingen fara".

"Rädslan är vardag i Sverige", skriver han.

Helt på tvärs med tvärsäkra socialdemokratiska påståenden om att de som är rädda bara tror på "monster under sängen".

Kan det vara så att även Kadhammar börjar se vad många av oss andra redan har sett i åratal nu?

.
  • Flash Gordon

En person skjuten i Flemmingsberg.
    www.expressen.se/nyheter/person-skjuten-i-huddinge/

Knappt en notis.

.
    Så folk skjuts ned på öppen gata och trådens ena socialdemokrat hånar folks rädslor för våldet genom att jämföra rädslan med att tro på ,citat: "monster under sängen". I det specifika fallet var det en kvinnan i Fruängen som var rädd för att gå ut på kvällen. Henne skulle signaturen tala med som man talar med folk som tror på "monster under sängen".

Den andre socialdemokraten i tråden ville inte vara sämre utan hånade offren för en bomb och de närboendes rädslor genom att jämföra med att det skjuts salut i Stockholm vid prinsens födelse.

Hög klass. Verkligen.

.
    Men Kadhammar bryter alltså partilinjen.

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna