En käftsmäll till undergångsprofeterna
Antalet anmälda fall av sexuella ofredanden minskade med 73 procent på sex undersökta festivaler i Sverige mellan 2016 och 2017.
www.dn.se/kultur-noje/anmalda-sexovergrepp-pa-festivaler-minskar-dramatiskt/
Antalet anmälda fall av sexuella ofredanden minskade med 73 procent på sex undersökta festivaler i Sverige mellan 2016 och 2017.
www.dn.se/kultur-noje/anmalda-sexovergrepp-pa-festivaler-minskar-dramatiskt/
Statsbudgeten visade ett överskott på 80,0 miljarder kronor 2018 att jämföra med ett överskott på 61,8 miljarder kronor 2017. Statsskulden var i slutet av december 66 miljarder kronor lägre än i december 2017.
https://www.riksgalden.se/sv/For-investerare/Aktuellt/Nyheter-och-pressmeddelanden/Pressmeddelande/2019/stort-budgetoverskott-2018/
Om Sjösted lägger sig som den plattfisk han faktiskt ÄR, så ja, då blir det en synnerligen intressant fortsättning på den här sandlådan...
"Jimmie Åkesson tycker sig se att M och KD anpassat sin budget för att säkra stöd hos SD"
omni.se/sd-ser-anpassning-hos-m-kd-det-ar-jag-glad-for/a/rL70Jw
Fäller V det här och det blir nyval kommer de få min röst för första gången. S kommer aldrig få min röst igen, hade jag velat ha politik som förstör för de som har det sämst hade jag röstat C.
Den nya konstellationen vill att folk ska få sparken utan ersättning och utan turordning. Man ska sänka skatten för de allra rikaste. Man ska införa marknadshyror. Vad har V att vinna på att stötta en sådan politik? Man förlorar sin egen trovärdighet.
V har inte makt att välja mellan Löfvén eller Kristensson. De kan bara säga ja eller nej till Löfvén.
Ett nej till Löfvén innebär att Kristersson står på tur att förlora den sista omröstningen. Av 2 anledningar: 1. C och L kommer knappast att acceptera en regering som är beroende av SD. 2. SD kommer precis som V aldrig att acceptera en roll som stödparti utan inflytande.
Minns var du läste det först. Det är redan klart att det blir nyval.
Så kan det vara, mrn då kommer SD att rösta ned Kristersson i brist på eget inflytande.
Ensamt ansvariga?
Det är ju Annie Lööf som röstat nej till 2 kandidater hittills.