• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-08-04 08:32:21 följande:
    Detta helt utan hjälp från de som höhö:ar bort verkligheten med prat om stigande BNP, stillastående rödvinspriser och o-brända julgranar.

I ett Sverige som har större intäkter än någonsin skickas folk hem för att dö trots att det medicinskt finns räddning för dem. 

Det är hög tid att även höhö-gänget börjar ta problemen på allvar.

Men inte är det några som höhö.ar bort verkligheten. Det är väl snarare så att det finns några som vänligt men bestämt försöker få dig att lyfta blicken från dina inte sällan helt missförstådda enskilda exempel.

Som till exempel när KillBill hjälpte dig att förstå ett pressmeddelande från S i Stockholms Läns Landsting där du fått för dig att S ska satsa på parkettgolv på förlossningsavdelningarna. Han förklarade dels att pressmeddelandet var åtskilliga år gammalt och dels att du helt missförstått vad satsningen avsågSkrattande

Så nog finns det folk som tar dina problem att greppa verkligheten på allvar.

Inställda operationer är ingen ny företeelse - särskilt inte i semestertid - och heller inte unikt för Sverige. Det är heller inget unikt att personer försöker göra politisk propaganda av dessa och förmodligen inte heller unikt att man som jag tycker att detta är avskyvärt.

Hursomhelst, så här säger man på sjukhuset:

Kan medieintresset kring händelsen ha påverkat tidsprocessen positivt?

– Vi kommer att erbjuda alla som blivit strukna den här veckan en snar operations tid. Oavsett om man medverkat i media eller inte.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon

Och en till:

http://www.expressen.se/nyheter/hans-tvingas-betala-miljoner-for-operation/

Tekniskt sätt går det att göra i Sverige men inga resurser finns.

I ett Sverige som har större skatteintäkter än någonsin.

Patienten blir tvungen att göra den livsnödvändiga operationen Tyskland istället och nu tigger familjen pengar via media för att kunna betala den.

Sverige år 2016.

.
    Samtidigt hos coola höhö-gänget: "Så där har det ju alltid sett ut! Vadå? Har någon här fått det sämre, va? Hand upp! BNP ökar minsann och vinet har inte blivit dyrare."

Patetiskt att de inte ens kan skärpa till sig när det (på riktigt) handlar om folks liv.

• Anton Chigurh
    KillBill har väl för helvete inget bihang i skrevet !!!
    Flash Gordon skrev 2016-08-04 12:40:31 följande:
    Och en till:

www.expressen.se/nyheter/hans-tvingas-betala-.../

Tekniskt sätt går det att göra i Sverige men inga resurser finns.

I ett Sverige som har större skatteintäkter än någonsin.

Patienten blir tvungen att göra den livsnödvändiga operationen Tyskland istället och nu tigger familjen pengar via media för att kunna betala den.

Sverige år 2016.

.
    Samtidigt hos coola höhö-gänget: "Så där har det ju alltid sett ut! Vadå? Har någon här fått det sämre, va? Hand upp! BNP ökar minsann och vinet har inte blivit dyrare."

Patetiskt att de inte ens kan skärpa till sig när det (på riktigt) handlar om folks liv.
    Horribelt.

Svensk sjukvård när den är som bäst !!!

Och Svea Rike påstås ligga i topp när det gäller sjukvård. Men men, det gäller kanske bara skadeskjutna högdjur.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2016-08-04 23:14:17 följande:
    KillBill har väl för helvete inget bihang i skrevet !!!
    Horribelt.

Svensk sjukvård när den är som bäst !!!

Och Svea Rike påstås ligga i topp när det gäller sjukvård. Men men, det gäller kanske bara skadeskjutna högdjur.
    Men Arnold.

Det här är inte tråden om tafsande - så nog tycker jag att du borde kunna låta bli KillBills skrev och i stället hålla dig till bihang i din närhet.

---------

Vad gäller operationen så är det så att man i Sverige bedömer att det inte finns något hopp för den som har metastaserad bokspottcancer.  Det gäller oss alla, alltså det har inget att göra med vilken position i samhället man har.

Det finns dessvärre cancerformer som ännu inte låter sig behandlas.

Så här skriver Cancerfonden:

En förutsättning för operation är att cancern inte har spridit sig utanför bukspottkörteln, exempelvis in i de större blodkärl som finns alldeles utanför bukspottkörteln eller gett upphov till metastaser, dottertumörer, i andra organ. 

För min egen del blir jag lätt illamående över hur stor okunskapen är bland populistgänget när de försöker göra politisk propaganda av enskllda människors lidande.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2016-08-03 20:53:35 följande:
    Nu kan man läsa i tidningen om att sjukhuset har backat och att Solbritt får sin operation. www.aftonbladet.se/nyheter/artic le23274474.ab

Lite kuriosa. För ca 30 år sedan blev jag vid två tillfällen efter varandra nekad operation på det sjukhus som nämns i artikeln. Vid bägge tillfällen fick jag beskedet inne på operationsavdelningen

(några minuter innan operationsläkaren skulle ge mig bedövning).
    Vad angav sjukhuset/läkaren/sjuksköterskan för anledning till att skjuta på din planerade op ??? 
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2016-08-05 07:48:28 följande:
    Vad angav sjukhuset/läkaren/sjuksköterskan för anledning till att skjuta på din planerade op ??? 
    Det är inte alls särskilt ovanligt med inställda eller uppskjutna operationer, Arnold.

Min mamma låg på operationsbordet för några år sen, iordninggjord med kateter och allt när de avblåste hela operationen. I detta fall när kirurgen tog beslutet att operationen var för riskabel mot bakgrund av den nytta den i bästa fall skulle göra.

Hon blev lite besviken men inte gnällde hon om att det är invandrarnas fel eller något annat populistiskt utan hon beklagade bara att de inte kunde ha gett beskedet tidigare.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2016-08-03 20:53:35 följande:
    Nu kan man läsa i tidningen om att sjukhuset har backat och att Solbritt får sin operation. www.aftonbladet.se/nyheter/artic le23274474.ab

Lite kuriosa. För ca 30 år sedan blev jag vid två tillfällen efter varandra nekad operation på det sjukhus som nämns i artikeln. Vid bägge tillfällen fick jag beskedet inne på operationsavdelningen

(några minuter innan operationsläkaren skulle ge mig bedövning).
    Vad angav sjukhuset/läkaren/sjuksköterskan för anledning till att skjuta på DIN planerade op, KillBill ??? Glad
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2016-08-05 08:24:36 följande:
    Vad angav sjukhuset/läkaren/sjuksköterskan för anledning till att skjuta på DIN planerade op, KillBill ??? Glad
    Överbeläggning och personalbrist. Det var en sommar.i mitten av 80-talet. Det var en relativt akut operation (även om den var planerad).
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2016-08-05 08:32:06 följande:
    Överbeläggning och personalbrist. Det var en sommar.i mitten av 80-talet. Det var en relativt akut operation (även om den var planerad).
    Okej, tackar för svaretGlad

Min op blev, inte inställd, men flyttad från fm till sen em pga en större trafikolycka i sjukhusets ( inte samma som "ditt" sjukhus dock) omedelbara närhet. Men nu var det iofs inte anledningen till att mannen i artikeln blev nekad op !!!

Mvh //Anton
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna