Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

En käftsmäll till undergångsprofeterna

FDFMGA skrev 2017-09-04 10:57:56 följande:
    Vi som bor i Stockholm och har arbetsgivare som betalar för privata sjukförsäkringar har tillgång till en sjukvård i världsklass medan de som inte har den möjligheten och får finna sig i månadslånga köer för att ens få möta en läkare på en vårdcentral förmodligen skulle få bättre sjukvård i Uganda.
    Så privat vård fungerar bra men skattefinansierad vård fungerar dåligt. Whats new
    Flash Gordon skrev 2017-09-04 10:22:03 följande:
    Du har alltså inga belägg för att "vårdkrisen i Stockholm är värst i Sverige" utan det är mer din egen tolkning av situationen som du vill saluföra som sanning.
    Menar du att du inte tar KillBills svammel som fakta
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2017-09-04 12:22:50 följande:
    Men exempelvis fungerar ju de privata vårdcentralerna minst lika illa som de offentligägda i Stockholm, senast vi besökte den privata vårdcentralen berättade läkaren utförligt varför hon liksom andra där har sagt upp sig.
    Skattefinansierad som sagt, inte konstigt de fungerar illa
    FDFMGA skrev 2017-09-04 12:22:50 följande:
    Det är en vanlig missuppfattning bland skrikhögerns testuggare att det räcker med att ta fram stora tippexflaskan och trolla bort allt som anger att något är offentligägt för att det ska börja fungera bra.  smile2.gif
    Det meningen kan inte ens du vara stolt över .-D
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2017-09-04 13:09:21 följande:
    Men, du har helt rätt i din iakttagelse, jag är inte stolt över den meningen eller någon annan jag skrivit här heller.
    Det var ju för väl
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2017-09-04 13:09:21 följande:
    Däremot respekterar jag din åsikt om att skattefinansierad sjukvård skulle vara sämre än privatfinansierad, det vill säga om alla andra parametrar är likvärdiag. Jag delar den inte men vi har ju religionsfrihet i Sverige smile2.gif
    Det var du som sade det  

"Vi som bor i Stockholm och har arbetsgivare som betalar för privata sjukförsäkringar har tillgång till en sjukvård i världsklass medan de som inte har den möjligheten och får finna sig i månadslånga köer för att ens få möta en läkare på en vårdcentral förmodligen skulle få bättre sjukvård i Uganda."

Är något för billigt blir det kö. Men det är så svenskarna vill ha det verkar det som, och sedan blir det gnäll när det drabbar dem själva

• oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2017-09-04 16:27:19 följande:
    Så du anser att sjukvården i Stockholm är för billig. 
    Ja, den statligt finansierade är för billig eftersom de fattigaste skall ha tillgång till den.
    FDFMGA skrev 2017-09-04 16:27:19 följande:
    I vilket fall så fungerar privata vårdcentraler lika illa som landstingsdrivna, vilket ger en fingervisning om att privatisering i sig inte innebär att verksamheten fungerar bättre.
    Privata vårdcentraler är också finansierade med skatter vet du väl. Precis som privata skolor. Vi lever i ett bidragssamhälle. Men om du inte visste det förklarar det väl en del
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2017-09-05 09:23:56 följande:
    Är du förresten en sådan där tuting som tror på nyliberalernas utopia nattmössestaten där skatt är stöld - utom skatt till polis och militär smile2.gif
    Vad jag tycker är ganska ointressant eller hur

Jag kan bara konstatera det komiska i sossar som gnäller på att det är kö till sjukvård när hela systemet bygger på att alla viktiga saker inte skall gå att köpas för pengar utan skall regleras genom först till kvarn. 
  • oOOo  oOOo
    Kung Markatta skrev 2017-09-05 09:16:44 följande:
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

I förhållande till folkmängden sker fyra till fem gånger så många skottlossningar med dödlig utgång i Sverige som i Norge och Tyskland, visar en färsk forskningsrapport.

Sverige ligger snarare i paritet med södra Italien och Mexiko, säger Joakim Sturup, kriminolog och en av forskarna bakom studien.

- När vi talar med poliser och forskarkolleger utomlands är det svårt att hitta en motsvarighet i andra länder, säger han.
    Etablissemangskramarna har kanske svårare att förklara detta med anmälningsbenägenhet
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2018-02-10 11:27:24 följande:
    Jimmie Åkesson säger i videointervjun att skatteverket har skickat honom en faktura på namnändring till Jimmie Bajskorv men skatteverket påbörjar inga ärenden förrän man har betalt in registreringsavgiften. 
    Det är väl inte konstigare än att personen som beställt namnändringen betalat in avgiften på Skatteverkets bankgiro.

Hur vet du att avgiften inte är betald? 
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2018-02-10 14:31:07 följande:

Varför skulle RSV skicka ett inbetalningskort om avgiften redan var betald? 

Varför frågar du mig. Det var jag som frågade dig hur du vet att avgiften inte är betald.
    KillBill skrev 2018-02-10 14:31:07 följande:

Detta är därför med all sannolikhet ett försök från Jimmie Åkessons sida att sprida fake news eller åtminstone feces news..

Så nu brasklappar du med sannolikheter, nyss lät det som ett påstående. Det är väl just på fake news uppstår, folk som skriver saker de bara tror gäller.
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2018-02-10 15:19:04 följande:
    Du får fråga Jimmie 
    Nej, du får ta reda på fakta innan du påstår saker. Det är så det fungerar.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna