Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

En käftsmäll till undergångsprofeterna

KillBill skrev 2018-02-10 15:31:46 följande:
    Fakta är att Jimmie Åkesson i en videoinspelning som publicerats I SVD påstår att han har fått ett inbetalningskort från Riksskatteverket för en namnändring till Jimmie Bajskorv. RIksskatteverket är tydliga med att de inte skickar ut sådana inbetalningskort.
    Då får du väl kolla upp vad det kan vara för inbetalningskort Jimmie fått eller inte fått. Sedan kan du börja påstå saker. Det är så det funkar när man normalt påstår saker.. Men du är ju i fake news businessen så där funkar det väl annorlunda.
  • oOOo  oOOo
    Abegayle70 skrev 2018-02-10 15:41:30 följande:
    Jag vet inte vad som är dummast, Jimmie Åkesson, eller de som tar upp det här tramset. Låt det självdö i tysthet istället.
    Trams kan vara lite skoj ibland. Ganska harlöst skämt om någon nu skickat in en namnändring i Jimmies namn :D

Men visst är det fånigt att göra det till en nyhet.
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2018-02-10 15:50:16 följande:
    Jag förstår inte hur spridande av något som Jimmie Åkesson säger i en video kan vara fake news 
    Jag förstår att du inte förstår det är därför jag försöker hjälpa dig lite på traven. 
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2018-02-10 15:50:16 följande:
    rikta kritik mot den som har publicerat intervjun där Jimmie Åkesson påstår någon som uppenbart inte är sant. 
    Du har inte lyckats övertyga mig på något sätt att det inte skulle kunna vara sant.
    Du kan mycket väl ha rätt men det verkar väl än mer konstigt att Jimmie skulle påstå något sådant än att KillBill på Fl har fel ännu en gång.
  • oOOo  oOOo
    Abegayle70 skrev 2018-02-10 15:59:17 följande:
    Jag tycker det finns viktigare skaer för media att ägna sin tid och enerig åt, än om en rasistisk partiledare blivit kallad bajskorv, men det är ju jag det.
    Du är nog lite för vettig för det här forumet {#emotions_dlg.flower}
  • oOOo  oOOo
    Padirac skrev 2019-04-19 09:32:59 följande:
    Frågan är om detta är ett hån mot en enskild som blivit miljonär på lotto 
    Tror du? Att vinna på lotto är väl den enda socialdemokratiskt godkända metoden att bli rik på Solig
  • oOOo  oOOo
    Padirac skrev 2019-04-19 10:05:35 följande:
    Om jag tror att det  är ett hån mot de som vunnit miljoner på lotterier att säga att det är en liten del av alla som spelar som kommer att bli miljonärer, att de som spelar eller inte spelar har en mycket liten chans att bli miljonärer? 

Det ser jag inte som ett hån mot den lilla del som vunnit miljoner.

Jag ser inte att fakta skulle vara ett hån. Men de sekundärkränkta kan se det så i motsvarande fall som det presenteraras i tråden.
    Ah, nu förstår jag. Det är en halmdocka som anser något vara hånfullt inte du. Kul Solig
  • oOOo  oOOo
    Padirac skrev 2019-04-19 10:56:55 följande:
    Halmdockan sätts i brand med jämna mellanrum i ett försök att  påstå att mina känslor eller avsaknad av känslor skulle ha med verklighetens beskaffning att göra.

Så om jag påstår att det är en liten chans att vinna miljonvinst på lotterier så borde det enligt samma resonemang vara så att jag hånar vinnarna...  
    Ber om ursäkt, jag har inte följt diskussionen och har således ingen aning om vad du pratar om här. 
    Padirac skrev 2019-04-19 10:56:55 följande:
    Det gör mig kanske till inte sosse  - enligt andra resonemang då smile2.gif
    Bara om du tycker det enda acceptabla sättet att bli rik på är genom lotto Flört
    Men det gör du väl inte Drömmer

• oOOo  oOOo
    Padirac skrev 2019-04-19 11:37:38 följande:
    Följa eller inte följa...det är frågan om det gör någon skillnad  - hur som helst har du förstått diskussionen och kunde identifiera halmdockan efter ett enda inlägg. Glad
    Haha, ja det räckte Glad
    Padirac skrev 2019-04-19 11:37:38 följande:
    Jag är nog på helt andra sidan i frågan om lotto och lotterier och spel  - enda sättet att säkert bli rik genom lotto och andra lotterier och spel är att vara arrangör.
    Jag sade inte 'enda metod att bli rik på' utan "enda godkända metod'. Men efter lite eftertanke så finns det nog ett par till. Spela fotboll och tjäna verkar också vara accepterat. Bara man inte 'tjänar pengar på vad andra gör' som det heter i Fred Åkerströms Oslo Solig

• oOOo  oOOo
    Padirac skrev 2019-04-19 11:54:06 följande:
    Det låter som att du vet mer om 'sossarnas godkända metoder' att bli rik på än jag vet och bryr mig om Solig
    Ja, jag misstänkte det Solig 
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2021-04-25 10:42:57 följande:

När det gäller SD politikerna så handlar det inte att det är släktingar till dem som är misstänkta för vapen och sprängmedelsbrott utan det är politikerna själva som är misstänkta. 

Tja, när det gäller sossar har vi ju två dömda mördare förra året. Jennie Olsson som mördare sin arbetskollega Ashkan Ekman Ekhtiari so sköt sin fru i huvudet. Så visst finns det sossar som själva håller i vapnet så at säga.
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2021-04-25 11:50:54 följande:
    whatabout...
    Du e rolig du :D
    KillBill skrev 2021-04-25 11:50:54 följande:
    Hur tror du att dessa brottsoffer känner? 
    Säkert bedrövligt helt oavsett vad våra politiker tar sig för. 
  • oOOo  oOOo
    Flash Gordon skrev 2022-03-28 14:52:01 följande:
    OK, vi lyssnar på socialdemokraten som i tråden förklarat att om man bara inte är "med dem" så är man trygg. Alltså, om du bara håller dig undan från kriminella så är du trygg.

Kriminella finns uppenbarligen i/på/vid:

- gymmet
    - krogen/pizzerian
    - ICA-butiken
    - din trappuppgång
    - på gångvägen i ditt bostadsområde
    - torget i ditt närområde

[...]

Så, VAR är du säker någonstans?
    I sossarnas Sverige får man planera för sin egen säkerhet. Samhällskontraktet är brutet sedan länge. Sossar verkar inte kunna se problem innan det drabbar dem själva sorgligt nog.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna