Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Rataxes skrev 2021-09-02 21:34:21 följande:

Kandidat till Darwin Awards...

Märkligt sammanträffande.. Han som sprängde sig var medlem i samma MC klubb som den f.d SD politikern (som lämnade SD i samband med att dömdes för grovt vapenbrott). Dessutom bodde han han som sprängde sig i samma portuppgång som den f.d SD politikern (dörr i dörr).
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-09-20 10:44:06 följande:

Det här blev i alla fall lite större än en notis

Handgranat kastas in i "fel" lägenhet (som om det fanns en "rätt" lägenhet att kasta in den i) och en kvinna skadas. Splitterskador i benen vad det verkar.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/V94Mn3/uppgifter-handgranat-inkastad--i-fel-lagenhet

Enligt polisens uppgifter har något detonerat i eller vid en lägenhet. En kvinna, som anträffades i anslutning till lägenheten, har förts med ambulans till sjukhus. Kvinnan ska ha fått skador i benet efter explosionen.

Hej, sossar vad säger ni om det?

"Är man inte med 'dem' så man säker"?

"Monster under sängen" blev till handgranat under sängen.

Så det kan gå i ert "tryggare än någonsin-Sverige"

Men in såg det inte komma, jag vet, jag vet ...

Som S sympatisör anser jag att det är fördärvligt att folk drabbas av kriminalitet men det är också fördärvligt att brunhögern försöker göra politiska poänger av det tragiska och pratar om monster under sängen.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-09-20 14:33:21 följande:

Oklart vilket som är den djupaste lågpunkten.

Att en kvinna skadas av en handgranat som kastas in i hennes hem eller att ett barn blir träffat och avlider i en drive-by-skjutning.

Det är så många lågpunkter ...

twitter.com/susbirgersson/status/1439865474485993473

Låt mig gissa: "Hon befann sig i fel lägenhet vid fel tidpunkt"?

Den djupaste lågpunkten måste väl ändå vara du och andra som försöker göra politiska poänger av tragiken.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-09-20 14:16:16 följande:

Så, en av de bägge partiarbetarna rycker i alla fall snabbt ut för att försvara partiets rykte och politik

Bara ta ansvar för det ni ställt till med istället för att håna folks rädsla för våld genom att jämföra det med "monster under sängen"

Insinuerar du att jag är partiarbetare? Varför gör du det? Jag har flera gånger upplyst dig om att jag aldrig varit medlem i något parti eller jobbat politiskt. Är du så djävla desperat så att du måste fara med osanning när du propagerar för det brunblå alternativet?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2021-09-28 14:54:57 följande:

Det talas om att bombdådet varit riktat mot ett vittne i en grobianrättegång.

Vem fan vill vittna i en rättegång idag? Samhället kommer inte att skydda dig. Du kommer att få gömma dig resten av livet tills de slutligen hittar dig. Dessutom är återväxten så stor att grobiangängen fylls på när någon trots allt försvinner.

Samma med att vara polis, åklagare, domare etc.

Kvar blir de som är lätta att manipulera, till sist placerar de sina egna poliser, åklagare och advokater och så kan de härja fritt.

Det måste ske en förändring NU, annars är det för sent.

Floskler som "oacceptabelt" "snart har vi knäckt gängen" fungerar inte.

Det pratas nu om att den misstänkte gärningsmannen är en rättshaverist med högersympatier som talat om att bränna Koranen, döda alla muslimer och Sverige åt svenskarna. Vilken fruktansvärd radikalisering.

• KillBill
    ToniErdmann skrev 2021-09-29 08:57:29 följande:
    Donald Trump må vara en stollepelle, men Löften hamnar inte långt efter.

Nästan 15 000 avlidna i C-19 och Löften tycker den svenska modellen varit "framhångsrik" och "lyckad".
    Du ska nog vara försiktig med att prata om stollar.  Den svenska dödligheten i Covid 19 har varit väsentligt lägre än i USAs och är lägre än genomsnittet i EU
  • KillBill
    Rataxes skrev 2021-10-01 08:16:42 följande:
    Du får sluta läsa vänsterextremistiska sagotidningar.

Bombmannen som ETC skriver om är inte göteborgaren...

feature.etc.se/inrikes/20-aar-av-radikalisering-slutade-med-hatstorm-och-terrorplaner
    Det är möjligt att det handlar om en annan annan svensk bombman men misstankarna är idag riktade åt ett helt annat håll än de som du pratar om i inlägg #4620
  • KillBill
    Rataxes skrev 2021-10-04 11:26:34 följande:

På 5 år har ungdomsrånen fördubblats, på vissa ställen har de t.o.m ökat med 700%.

"Oacceptabelt" är väl det enda som lär komma från Partiets papegojor... kraaaa oacceptabelt oacceptabelt kraaaa.

Ja det är trist att konstatera att vi är tillbaka på 90-talets nivåer.  Det krävs satsningar på skolan och på förebyggande åtgärder tex mer pengar till socialtjänsten, fältassistenter etc. men också till polisen om vi ska bryta det här. 

www.svt.se/nyheter/inrikes/agenda-om-personran-mot-unga-inte-den-forsta-vagen

• KillBill
    Rataxes skrev 2021-10-06 15:34:40 följande:

Meanwhile, i konstvärlden:

"Jävla högerextremister" ...

Det är som för drygt 20 år sedan med den skillnaden att då var det kristna som stod för hatet och våldet.

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-12-04 10:44:45 följande:

Det är inte bara skjutningar och bomber.

Det är kaos i inkorgen också

20000 obesvarade mejl hos en myndighet. Folk får vänta i veckor på svar. Rättssäkerhet näst intill noll.

Men nej då, finns ingen systemkollaps

sverigesradio.se/artikel/20-000-obesvarade-mejl-hos-migrationsverket

Självklart är det inte bra om människor som vill komma i kontakt med migrationsverket får vänta länge på svar men jag har extremt svårt att förstå att någon kan betrakta detta som en systemkollaps. Yttrandefrihetsexperten Nils Funcke kommenterar det inträffade så här: "Det låter i alla fall som att myndigheten inser att de har ett problem och att de vidtar åtgärder för att komma till rätta med det". 

Det är tydligt att  din och min definition av systemkollaps skiljer sig åt en hel del..

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna