En käftsmäll till undergångsprofeterna
Kandidat till Darwin Awards...
Kandidat till Darwin Awards...
Det här blev i alla fall lite större än en notis
Handgranat kastas in i "fel" lägenhet (som om det fanns en "rätt" lägenhet att kasta in den i) och en kvinna skadas. Splitterskador i benen vad det verkar.
www.aftonbladet.se/nyheter/a/V94Mn3/uppgifter-handgranat-inkastad--i-fel-lagenhet
Enligt polisens uppgifter har något detonerat i eller vid en lägenhet. En kvinna, som anträffades i anslutning till lägenheten, har förts med ambulans till sjukhus. Kvinnan ska ha fått skador i benet efter explosionen.
Hej, sossar vad säger ni om det?
"Är man inte med 'dem' så man säker"?
"Monster under sängen" blev till handgranat under sängen.
Så det kan gå i ert "tryggare än någonsin-Sverige"
Men in såg det inte komma, jag vet, jag vet ...
Oklart vilket som är den djupaste lågpunkten.
Att en kvinna skadas av en handgranat som kastas in i hennes hem eller att ett barn blir träffat och avlider i en drive-by-skjutning.
Det är så många lågpunkter ...
twitter.com/susbirgersson/status/1439865474485993473
Låt mig gissa: "Hon befann sig i fel lägenhet vid fel tidpunkt"?
Så, en av de bägge partiarbetarna rycker i alla fall snabbt ut för att försvara partiets rykte och politik
Bara ta ansvar för det ni ställt till med istället för att håna folks rädsla för våld genom att jämföra det med "monster under sängen"
Det talas om att bombdådet varit riktat mot ett vittne i en grobianrättegång.
Vem fan vill vittna i en rättegång idag? Samhället kommer inte att skydda dig. Du kommer att få gömma dig resten av livet tills de slutligen hittar dig. Dessutom är återväxten så stor att grobiangängen fylls på när någon trots allt försvinner.
Samma med att vara polis, åklagare, domare etc.
Kvar blir de som är lätta att manipulera, till sist placerar de sina egna poliser, åklagare och advokater och så kan de härja fritt.
Det måste ske en förändring NU, annars är det för sent.
Floskler som "oacceptabelt" "snart har vi knäckt gängen" fungerar inte.
Det pratas nu om att den misstänkte gärningsmannen är en rättshaverist med högersympatier som talat om att bränna Koranen, döda alla muslimer och Sverige åt svenskarna. Vilken fruktansvärd radikalisering.
På 5 år har ungdomsrånen fördubblats, på vissa ställen har de t.o.m ökat med 700%.
"Oacceptabelt" är väl det enda som lär komma från Partiets papegojor... kraaaa oacceptabelt oacceptabelt kraaaa.
Meanwhile, i konstvärlden:
"Jävla högerextremister" ...
Det är inte bara skjutningar och bomber.
Det är kaos i inkorgen också
20000 obesvarade mejl hos en myndighet. Folk får vänta i veckor på svar. Rättssäkerhet näst intill noll.
Men nej då, finns ingen systemkollaps
sverigesradio.se/artikel/20-000-obesvarade-mejl-hos-migrationsverket
Självklart är det inte bra om människor som vill komma i kontakt med migrationsverket får vänta länge på svar men jag har extremt svårt att förstå att någon kan betrakta detta som en systemkollaps. Yttrandefrihetsexperten Nils Funcke kommenterar det inträffade så här: "Det låter i alla fall som att myndigheten inser att de har ett problem och att de vidtar åtgärder för att komma till rätta med det".
Det är tydligt att din och min definition av systemkollaps skiljer sig åt en hel del..