Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Flash Gordon skrev 2022-08-03 11:56:52 följande:

En pojke född 2008 träffad av misstag vid skottlossning intill en pizzeria

Det har nu visat sig att den unge pojken var kopplad till det kriminella gänget. 
    Skönt i alla fall att han inte är allvarligt skadad av den ricochet han träffades av. Hoppas att han blir omhändertagen av de sociala myndigheterna så att han i framtiden får leva i ett annat socialt sammanhang. 

www.expressen.se/nyheter/polisen-garningsmannen-i-boras-bar-foodora-jacka/

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2022-08-04 11:33:17 följande:

Jaha OCH? Dra det då på twitter i så fall.
    Jag skrev i DENNA tråden.
    Vad de sysslar med på Twitter får du ta där och twittra om på twitter i så fall. 
    KillBill skrev 2022-08-04 09:35:45 följande:
    Menar du att det finns inlägg i denna tråd om människor som mördats av politiska skäl eller som del i en ideologisk kamp utan att det framkommit vilken extremistisk grupp/politisk gruppering som mördarna tillhör? Det betvivlar jag. Kan du ge några exempel?

Nej.. Jag har aldrig "menat det", och jag har aldrig skrivit det du hävdar här heller.

Varför ställer du frågor, och ber mig exemplifiera om något jag aldrig sagt eller skrivit eller påstått?

Jag skrev enkelt b.la detta citera mig själv:

"Lustigt är att de andra morden som lyfts fram i denna tråden aldrig dragit upp om vilken "extremistisk grupp" de tillhör, eller vilken "politisk färg" mördarna har. 

Men för DIG är det viktigt att poängtera vad mördaren har för "bakgrund".."

(slut citat)

Så vad ville du med detta stycke.. Bevisa att du har struntat i att läsa vad som faktiskt står?
    Nej, det har jag aldrig påstått. Det jag har sagt att de enda gångerna du är intresserad av att prata om mord är när du kan peka ut mördaren som högerextremist.
    Medan andra deltagare i denna tråden utlämnar politisk bakgrund eller hudfärg när de tar upp om mord.

Om DU nu anser att man skall kunna koppla mördaren till extrema grupper och diskutera det så kan du vara vänlig och visa då vägen.
    D.vs du bör då visa vägen och dra upp om mord där mördaren har koppling till islamism, vänsterextremism eller annan gruppering också.
    Inte som du gör NU, enbart dra upp om mördare när du kan koppla det till högerextremism.
    Kan du förklara vilka politiska/ideologiska mord som du menar har beskrivits i tråden och  där uppgift om grupp/politisk gruppering har utelämnats?

Jag vill alltså ha en kommentar kring detta påstående från dig:
    "Lustigt är att de andra morden som lyfts fram i denna tråden aldrig dragit upp om vilken "extremistisk grupp" de tillhör, eller vilken "politisk färg" mördarna har"

• KillBill
    EnAnonumius skrev 2022-08-04 12:39:34 följande:
    Enkelt.

Här är en post av hm.... KillBill (hep) citerar med citat box..
    KillBill skrev 2022-08-03 13:20:13 följande:
    Hur tänker du om att det bara några månader sedan två kvinnliga lärare mördades av en man med högerextrema sympatier?  kvinnor som var mammor till egna barn.  Händelsen har mötts av kompakt tystnad från ledaren av det högernationalistiska blocket Ulf Kristersson. Varför vågar inte Ulf kommentera  denna typ av högerextremt våld?
     (slut citat)

Så plätt lätt att hitta en.. Var bara så enkelt att om citera dig.

Sedan så kan du lägga ned och hävda detta "Kan du förklara vilka politiska/ideologiska mord som du menar"

Jag har aldrig skrivit ett ORD om politiska/ideologiska mord, I något av mina inlägg alls. Du saknar HELT stöd att dra in detta även i det stycket du citerade. SÅ du kan lägga ned den smaklösa och patetiska taktiken att lägga till innehåll i mina inlägg och sedan hålla det emot mig med "frågor":
    Kom egen nu.  Så här skrev du:

"Lustigt är att de andra morden som lyfts fram i denna tråden aldrig dragit upp om vilken "extremistisk grupp" de tillhör, eller vilken "politisk färg" mördarna har"

Vad är det för mord som beskrivits i tråden och där uppgift om grupp/politisk gruppering har utelämnats? 

PS. Du förstår väl det självklara att det inte går att att ange extremistisk grupp eller politisk färg hos mördaren om mordet inte är kopplat till extremism eller politiska ideal hos förövaren?
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2022-08-04 13:33:14 följande:
    Du kan lägga ned ditt smaklösa påtalande hgär.. Jag VET vad jag skrev..
    KillBill skrev 2022-08-04 13:18:38 följande:

Vad är det för mord som beskrivits i tråden och där uppgift om grupp/politisk gruppering har utelämnats? 

Jasså nu fick du rätt på vad jag faktiskt skrev.. Man var tydligen tvungen att ryta ifrån till dig ett par varv om att du hade lagt till och tillskrivit om utlåtande man aldrig sagt.

Det handlar inte om vad du skev utan självklart vad du menade!

• KillBill
    Padirac skrev 2022-08-04 21:57:43 följande:
    Du får fråga den skribent som citerat TASS som refernes för verkligheten och som dessutom anser att det ger mer effekt att skylla på regeringen - istället för att ge saklig kritik och verkliga beskrivingar.
    Putinlakejer?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2022-08-08 06:23:09 följande:
    Förskjutningarna i samhället.

Det som för tio år sedan hade varit stora nyheter om en explosion vid en bostad blir numer en notis om "bara" en banger och "en mindre explosion",

En så kallad "banger" kan alltså ha sprängkraften av en handgranat och kan skada, om inte döda, en människa. Numer räknas det som "mindre explosion". Vi förväntas hantera saken därefter. Vänja oss. Rycka på axlarna. Gå vidare i livet.

Men där är vi nu. Två grannar som pratar med varandra:

- Hörde du smällen nere vid ingången inatt
    - Ja, men det var ju bara en banger ... Vem kommer inte ihåg femöressmällarna man själv höll på med som barn.
    - Sant det.

Ja det här med bangers är förskräckligt. De senaste åren har vi fått se supporters från både AIK och Djurgården spränga bangers under fotbollsmatcher och bara ett under har gjort att Sverige inte har drabbats av mängder av dödade och lemlästade fotbollssupporters. 

• KillBill
    Lita aldrig på en Sverigedemokrat. Hur tusan kommer det sig att SD har presenterat författaren som oberoende utan batt ens undersökt saken, t.ex. ställt en fråga till författaren om var han medlem i partiet. Nu står SD återigen med skägget i brevlådan och förtroendet för vitboken är utraderat (ingen kan veta om författaren har dolt saker från publicering för att inte skada det parti som har är medlem).

Det är skrämmande att detta parti kan vara en del av Sveriges nästa regering

www.expressen.se/nyheter/sds-oberoende-vitboksforfattare-var-medlem-i-partiet/

• KillBill

Ebba Buch påstående i gårdagens sommartal om att BB i Skellefteå och Lycksele hotades av nedläggning var inget annat än en ren och skär lögn. Det bekräftar tom lokala KD politiker i Folkbladet. 

Det är otäckt att Ebba Buch nu gör vad som helst för att Kristdemokraterna ska bli en del av Sveriges nästa regering och i denna strävan är lögner inget problem. 

www.expressen.se/nyheter/ilskan-mot-busch-efter-talet-fantiserat-hop-/
    www.folkbladet.nu/2022-08-08/ebba-busch-pastod-att-skelleftea-bb-var-nedlaggningshotat

• KillBill

Sysselsättningen är rekordhög och det är idag färre som behöver statligt stöd för sin anställning än när moderaterna regerade landet (och det gäller både svenskfödda och invandrare).

• KillBill
    EnAnonumius skrev 2022-08-12 17:37:24 följande:
    Du skriver att det är färre idag som behöver statligt stöd.

Varför lägger du med en statistik på antalet sysselsatta med stöd till arbetsgivare från arbetsförmedlingen", och skriver i din text att   det är färre idag som behöver "statligt stöd"?

Hur visar DEN statistiken, du lade in" att det är färre som behöver stöd från staten?
    Statligt stöd till arbetsmarknaden hanteras genom arbetsförmedlingen och arbetsförmedlingen ansvarar för statistik över statligt stöd till anställningar. Grafen stödjer precis det jag påstår d.v.s det är idag färre anställda som får statliga stöd än när Sverige regerades av en moderatledd regering.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna