Ängslig och orolig 3-åring har hakat upp sig!
Har en dotter på snart 3 år som alltid har varit otroligt mammig (pappan har inte fått lägga, kan inte sova utan mig osv), trots att jag inte gjort något för att främja detta "beteende". Tvärtom, har jag alltid varit mån om att hon ska vara lika mycket med sin pappa/farmor/mormor etc. På senare tid har hennes mammighet eskalerat till ohållbara nivåer. Hon säger "mamma" HELA tiden, det är som att hon har hakat upp sig eller har någon form av mamma-tourettes. Hon är inte ledsen, utan bara slänger ur sig "mamma" hela tiden. När de såg på teater på förskolan fick de ta ut henne för att de andra barnen blev störda då hon sa mamma så mycket. Hon sover dessutom mycket oroligt...
Dottern och pappans relation är superfin och jag upplever henne som mycket mer harmonisk med honom än med mig (mer självständig, gladare etc). Jag kan ju dock inte hålla mig borta hela tiden... Möjliga triggerfaktorer är att hon varit sjuk och hemma från förskolan i tre veckor, vilket kan ha orsakat extrem separationsångest när hon väl kom tillbaka. Hon har alltid varit liten i maten, men under sjukdomen åt hon i princip ingenting så hon väger väl inte mer än 11 kilo för tillfället (inga problem enligt VC dock som vi såklart har kontaktat).
Detta tar så otroligt mycket på mig och jag är för tillfället så jäkla trött på min dotter, vilket känns fruktansvärt för hon ju egentligen är så underbar.
BVC är kontaktade och möte med BUP är inplanerat. Jag skulle dock vilja veta om det är någon annan där ute som upplevt något liknande?