• Stiffin

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Hej!
    Hoppar in här jag också, även om jag kommer vara sist av oss alla (om det går som planerat) Flört. Har BF 31:a januari och hoppas verkligen att jag får gå tiden ut. Har en son sedan tidigare som är född väldigt mycket för tidigt så vill ha en färdigbakad unge den här gången Glad Vecka 33+0 idag, och har varit sjukskriven sedan vecka 24+2 på grund av förkortad livmodertapp. Men känner inte av så mycket, knappt några sammandragningar och inga förvärkar. 

• Stiffin

Hej, alla!

Hoppas att ni mår bra! Här börjar det bli riktigt tungt och jag längtar efter att lillebror ska titta ut! Är i 36+1 idag (BF 31:a) och jag måste fråga er om en sak. Ikväll hade jag och min man sex för första gången sedan vecka.. 20 typ. Jag blev sjukskriven pga förkortad livmodertapp och min läkare sa att vi inte fick ha sex. Nu har hon dock "släppt" oss eftersom det inte är någon fara om han skulle födas nu.

Men. Det var härligt att ha sex med min man igen (även om jag kände mig allt annat än attraktiv) men nu efteråt så hugger det liksom i magen. Är det vanligt? Någon som känner igen det? Känner mig extremt nojig!

• Stiffin
    Amandaa92 skrev 2016-01-06 10:17:21 följande:
    Hej! Vi fick också lov att ha uppehåll, dock endast ett par veckor.

Jag tror absolut inte det är någon fara, men svårt att veta vad du menar med "hugg".

Jag upplevde att jag efter samlaget fick väldigt mycket sammandragningar.

Olika sorters "hugg" kan jag också känns. T.ex om jag reser mig snabbt och snett. Typ att jag sträcker ligamenten/muskler kring livmodern. Då kan det göra ont ett tag.

Är du orolig så tycker jag du ska ringa din barnmorska eller förlossningen och rådfråga, de finns ju där för dig :)

Hej!

Det var inte sådana hugg som jag haft tidigare då ligamenten sträckts, men det gick över efter någon timme. Var säkert bara sammandragningar eller så. Idag är jag fit for fight igen, men jag kommer nog avstå sex de sista veckorna ändå :)

Tack för svar!

Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D