Inlägg från: Uddevallabo |Visa alla inlägg
  • Uddevallabo

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Hej!

Jag går in i vecka 37 imorgon så då antar jag att du har BF en dag innan mig, 8 januari? :)

Det är mitt första barn och jag har inte hängt här inne på Familjeliv länge så det hade varit trevligt att följas åt och få lite peppning. Allt är ju väldigt nytt, spännande och även lite skrämmande när man inte vet vad som väntar :)

• Uddevallabo

Hej tjejer!

Gravid med första barnet i vecka 38, BF 9/1. Inga tecken alls på att något är på gång. Kan gärna hålla sig inne några dagar till men efter nyår hoppas jag det inte dröjer allt för länge :) Spännande och nervöst! Roligt att få höra hur det går för er andra som är ungefär lika långt gångna :D

• Uddevallabo
    AnneliR skrev 2016-01-18 07:06:44 följande:

Jag fick min flicka inatt kl 00:19 :) hon kom ut i v 39+2 och det blev en snabb förlossning på strax över 3 timmar bara. Är trött men helt överlycklig! :D

Stort grattis! :)
  • Uddevallabo

Jag är inne på 9 dagar över tiden nu ???? Dagarna går visserligen fort men det skulle ju inte göra något om bebisen hade velat titta ut ganska snart. Har inga direkta känningar alls, sjukt att man går och hoppas på att börja få ont ????

Någon mer över tiden?

• Uddevallabo
    Mee skrev 2016-01-18 15:45:38 följande:

Jag är 8 dagar över tiden!

Dock kom förvärkar och vattnet gick inatt så fick åka in till förlossningen för koll då bebisen inte har legat som den borde.

Fick sova kvar över natten men allt avtog på morgonen så blev hemskickad :( Nu går jag hemma med samma värkar som igår och vatten som kommer i omgångar. Ska tillbaka för koll imorgonbitti!

Andra barnet som jag går över med. Första gick jag över 15 dagar :P

Vad tråkigt att det avtog, förstår att det måste vara lite frustrerande att behöva åka hem igen. Men då är det iallafall på gång så håller tummarna att det sätter fart ordentligt snart :)

Jaha, då har du fått vänta länge tidigare. Du har kanske en extra mysig mage att bo i :) Får se om min tar sig ut själv eller om vi får vänta på igångsättning...
  • Uddevallabo

Grattis till er som fått sina hjärtan!

Min dotter kom igår klockan 16.09 efter en ganska kort latensfas, blev relativt snabbt helt öppen och sedan lite avstannade värkar pga EDA som gjorde att hon tillslut fick hjälpas ut med sugklocka. Allt gick förvånansvärt bra och nu försöker vi bara ta in vad som hänt och att hon faktiskt är vår.

Lycka till alla ni som har detta fantastiska framför er! <3

Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D