mawliens skrev 2016-01-07 00:39:23 följande:
Oj har helt missat att du har skrivit :)
Åh men så skönt att du slipper vara sängliggandes nu, hoppas att bebis vill titta ut snart då :) Gör du något speciellt för att försöka få igång det? :)
Jag kan tänka mig det, med första barnet (som i mitt fall) har man ju ingen aning om vad som väntar. Jag har känt av någon slags molande värk nere i ryggen och magen nu sedan i eftermiddags men vet inte om det betyder något eller om det är kroppen som förbereder sig ..
Oj vilken stor tös :) Påverkade det förlossningen något? Tur att du inte gick längre över tiden då och hoppas inte du behöver vänta allt för länge med att få ut nästa bebis också :) Håller tummarna att du går en tid för igångsättning på fredag!
Mitt sfmått låg på 35 nu i vecka 37+3 och min BM säger att bebis i magen inte är allt för stor (hon har legat LITE under kurvan hela graviditeten men följt "sin egen" kurva) men svårt att veta vad man ska tro när man inte gjort något tillväxtultraljud känner jag.
Åh har du också så? I två dagar har jag haft molvärk och ryggvärk. Men idag har det verkligen eskalerat. Har inte heller någon aning om det "ska" vara så då jag blev igångsatt sist liksom :) men har haft så ont så jag blir illamående till och från, och då har jag rätt hög smärttröskel.
Känt något mer idag du?
Ja alltså tydligen kan stora barn snarare hjälpa till. Att det går snabbare och lättare. Gick ju fort för mig och inga problem. Hon hade lite trångt genom bäckenet, men det gick. Fick ett stygn bara pga att hon rev mig påvägen ut :D haha.
Ah ja, jag fick inte tillväxtultraljud med förra trots att jag låg på övre kurvan. Denna gång stod jag på mig, känns som alla tog en mer på allvar nu andra barnet.
Men så länge din bebis följt sin kurva är det ju jättebra, och strax under är ju skönt ändå. Skulle den ligga strax under den undre kurvan skulle man kanske vilja göra tillväxtultraljud.
Blir spännande och se vad våra små kommer väga när de kommer ut! :)