Inlägg från: glittersol |Visa alla inlägg
  • glittersol

Bim i början av januari 2016! <3

Hallå tjejer!

Tänkte visa hur min ägglossnings stegring var denna månaden

Detta är test från 25,26, två stycken från 27 och ett idag den 28de och vårt pökmönster

Så är det bara denna eviga väntan kvar nu haha!

• glittersol
    VilleVallesMamma skrev 2015-12-29 01:41:01 följande:

Hoppar gärna in här om ja får ;)

Planerar syskon till vår son född 2014 :)

Inne på andra försöket och hoppas att det tar sig fort denna gång! 

Tog lite mer än 2 år att få till lilleman 

Enligt app skulle ja haft äl 24/12 enligt senaste menserna (28 dagars)

Men tror ja har den nu då jag har rätt reäl mensvärk med fokus mot höger sidan.. 

Känns rätt okej och går att ''tänka bort'' när ja sitter eller ligger men rör ja mig gör det märkbart ont! 

så tippar på bim 10/1 :)

Klart du får!

Åh vad mysigt med syskon!

Håller tummarna att det går fort, ni hade er väntan förra gången!
  • glittersol
    frestelsen skrev 2015-12-29 08:56:02 följande:

När tänker du testa? Äl+10? Jajaja för då vågar jag med:)

Haha!! Planen är att faktiskt härda ut denna gången men känner jag mina kliande fingrar rätt så kommer mina sista tre test gå är denna gången
  • glittersol
    behnizen skrev 2015-12-29 10:11:09 följande:

Det låter ju vettigt. Jag lär ju va på äl+ 9,10 . Bim -5 nu.. Jag känner ingenting så vill ju inte vara negativ men har en känsla att det inte bor någon där inne:/ börjar liksom bli sjukt ledsen varje gång jag får minus.. 8 månader har vi försökt och smällen blir bara värre och värre. Men försöker vara positiv

Förstår dig och känner igen känslan!

Men det kan också vara positiv att in e lämna något! Kan vara då det tagit sig!
  • glittersol
    Sjökocken skrev 2015-12-29 10:34:06 följande:

Roligt att läsa om era erfarenheter. Vi försöker också, precis börjat. Hade äl ca 20 dec om man ska lita på att räkna dagar. Mensen bör komma 2-3/1. Känner mig inte gravid men upptäckte igår att ena bröstet var lite större än det andra ???? Men inte ömma, fått lite små finnar som jag inte brukar ha samt öm/stickningar strax under/vid naveln. Jag skulle så gärna vilja ta ett graviditetstest på nyårsafton, ifall ifall det är positivt. Hade vart så kul att överraska mannen då. Är det dumt att ta så tidigt? Borde jag vänta tills efter mensen?

Ohh!!! Spännande!

Haha försöker alltid rekommendera folk att vänta men jag kastar sten i glashus där haha!

Jag hade nog provat innan med tanke på att du vill överaska
  • glittersol
    Gråsten skrev 2015-12-29 12:50:17 följande:

Tack! Dumt kanske att börja skriva i en tråd och sedan inte vara hemma haha. Tycker det är lite drygt att skriva på mobilen... 

Ja, väntan är så sjuuuukt dryg! :P Bim om fem dagar (vad blir det, BIM -5?) och har svårt att tänka på annat. Söker symptom men måste medge att jag inte har så många. Brösten är en smula ömma på sidorna (men bara om jag trycker där) och KÄNNS stora (har skitstora boobs, men brukar inte märka av dem, man är ju van, men nu är de liksom ivägen sidledes på nåt sätt) men de verkar inte ha svällt över BH:n. Jag brukar inte ha ömma bröst alls, men den här lilla ömheten kanske jag brukar ha utan att tänka på det, vem vet. Jag tror jag framkallar lite symptom själv jag. Heh. Blodådrår på brösten tex. Jag har det, men är de ändå inte lite mer synliga nu? Och den där som går genom vårtgården till bröstvårtan, har jag verkligen sett den förr?? 

Phu. 

Jäpp, skönt att känna av ägglossningen! Jag slutade med p-ring för säkert... 2-3 år sedan och har kört med kondom eller avbrutet samlag sedan dess. När jag tog ur ringen fick jag skitmånga symptom, det var nästan läskigt, var verkligen skengravid så det sjöng om det. 

Nu ska jag läsa ikapp lite här i tråden. Skönt att man inte är ensam som går och funderar och känner och längtar..! :) 

Kram på er :) 

Helt rätt bim -5

Åh spännande gäller tummarna!

Eller hur! Var bombsäker på att det tagit sig på första försöket hos oss men icke! Hormonerna som spelar ett spratt!

Du är absolut inte ensam! Har inne här vi högt i tak också! Bara att ventilera på! <3
  • glittersol

Jag tror jag omedvetet provat bisolvonmetoden!

Insåg när jag tog hostmedicinen att det är slemlösande precis som bisolvon!

Har också reagerat på att äl flytningarna vart tunnare, dock har dom nästan känts för tunna men får väll vänta och se

• glittersol
    frestelsen skrev 2015-12-30 08:08:49 följande:

Oj oj va försiktig nu efter äl. Hört mycket skit om det.. bättre att köra med bidrottninggele

Oj då! Får stå ut med lite hosta nu då
  • glittersol
    frestelsen skrev 2015-12-30 08:07:39 följande:

Äl+3 tiden sniglar fram. Började smörja med progesterall igår och hoppas de ska hjälpa :D

Haha ja jag försöker att inte tänka på det men är svårt!

progesterall -vad är det?
  • glittersol
    frestelsen skrev 2015-12-30 13:43:11 följande:

Progesteron som hjälper kroppen att behålla ägget om det blivit befruktat förstås. Det förlänger även lutealfasen om man har en kort sån. Jag har 12 dagar så är väl normal men misstänker att jag har brist på progesteron då jag fått fler mf o nu dist ma. Om du googlar progesterall så kan du läsa om det:) vi har försökt ett o ett halvt år med.. blä vill liksom få bebis nån gång.. hoppas detta hjälper på traven

Läste lite om det och det är ju receptfritt det med

Ja jisses förstår dig!!
Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3