Inlägg från: glittersol |Visa alla inlägg
  • glittersol

Bim i början av januari 2016! <3

frestelsen skrev 2016-01-06 16:28:27 följande:

Nä jag lever som vanligt. Smygröker ibland (inte när maken ser) drack på nyår o så. Tror man ska det så man inte blir knäpp. Sen när det star GRAVID då blir det annat:) jag testade idag men svag grå rand blä

Ja lite så , känns som att man tänker på det extremt mycket annars och då tänker man bra mycket ändå

Ge inte upp än, tant fan har inte kommit ännu
  • glittersol
    johannajw skrev 2016-01-06 17:39:29 följande:

Nä alltså jag har ingen aning, haha! Jag vet bara att jag har haft ont i magen ett tag. Vad skulle ni ha gjort? Tagit ett gravtest eller vänta 2 veckor till?

Oj ja då är det svårt!

Hmm kanske vänta ett par dagar iaf
  • glittersol

Brukar alltid skoja med sambon om att han pökar igång mensen verkar som det blivit så nu också. Svagt svagt rosa på pappret nu!

Får se om det kickar igång helt.

• glittersol
    skaleq skrev 2016-01-06 20:05:57 följande:

Jag hoppas också in - detta är ju så spännande!

Slutade med hormonell prevention i juni-15 och har sedan dess fått plus på stickan en gång. Plus kom på dag 31, mensen på dag 34. Har oregelbundna cyklar (från 28 till 34) och har inte förhållt mig till uttrycket BIM förr, mensen har liksom kommit när den kommit. Så vet inte om min BIM är ÄL+10 eller +14.

Så jag tänker att jag räknar högt, ÄL+14. Det innebär att jag idag är på BIM+5 (dag 41). Testade negativt på både BIM och BIM+1 och har inga tydliga symptom bortsett från en kryddig PMS-episod tidigare i veckan. Har inte mensvärk eller speciellt kraftig PMS i mina "vanliga" cyklar och tänker att det därför kan vara ett symptom.

Har egentligen planerat att jag inte skall ta nytt test förrän på fredag morgon, eftersom de där rackarns minus-tecknen är så tråkiga att titta på. Men jag är ju såklart sugen (test-beroendet som snackar).

Väldigt intressant och givande att läsa om era erfarenheter! Tänk så mycket man inte kunnat om sin mens förrän man börjar försöka få barn - en skam egentligen :)

Välkommen!

Spännande, håller tummarna för ett plus!

Har du fått ytterligare en mens efter den som du fick när du plussade?

Kör du med äl test?
  • glittersol
    sabiina skrev 2016-01-06 20:30:08 följande:

Jag lever som vanligt :) men jag tycker den här veckan innan mens är spännande. Älskar att vara inne här på fl med andra i samma situation. Varje kväll lägger jag mig i badet och går in o läser en massa inlägg :) sen är det inte lika kul när mensen är 3 dagar sen som förra månaden, helt utan anledning liksom!! :( men jag lever som vanligt fast med annat i mitt huvud ;)

Haha förstår dig helt!

Brukar sluta hänga här vid mens och deppar lite men sen så! Då hänger man har hela tiden!
  • glittersol
    Everestmadz skrev 2016-01-06 20:52:25 följande:

Hejsa alla!

Hoppar in här med er. Jag och sambon har inte varit tillsammans så länge men har känt varandra i många år och efter många om och men så fick jag till slut upp ögonen för denna underbara människa som bekräfta att det var tredje gången gilt och fastna på kroken till slut och nu är det äntligen vi.

Jag har nu äntligen kommit fram till den punkt i livet att jag faktiskt vill bilda familj, nu är jag redo.

Jag har haft väldigt hög fertilitet och har gjort 2 aborter och haft två tidiga missfall. Dessa graviditeter var i den tid i livet då det inte fanns tid och jag var inte redo och tidigare partner var livrädd så vi valde att inte göra nåt.

Nu känner jag mig redo och vi har börjat att köra igång i november. Dock inte på positivt streck än.

Har i stort sätt stenkoll på ägglossningen och känner min ägglossning dessutom. Den går då inte förbi obemärkt kan jag lova. Haha

Denna månad så kanske vi pricka in. Hade ägglossning 28/12-15 så då hade vi sex.

Nu har jag då en massa ont i brösten, bara att dom känns tunga och könsliga. Inte ont i bröstvårtorna. Har haft en stickande känsla i magen här i dagarna. Lite små sur och lätt stött som jag brukar vara hör till se normala. Mensen är beräknad 11/1. Kör inga test alls innan mensen. Man vill inte bli besviken. Så, nu hänger jag på i tråden. Lycka till alla, nu kör vi

Hej välkommen!

Visst är det härligt när man känner sig så redo!

Skönt att känna av äl så mycket, bra att ha koll!

5

Håller tummarna nu
  • glittersol
    skaleq skrev 2016-01-06 21:11:27 följande:

Tack! Jag har haft en cykel på 28 dagar imellan. När vi fick plus i oktober hade vi kört med ÄL-stickor. Vi gjorde det denna cykeln också - men när ÄL inte kom efter fem dagars testning så blev jag lite slapp och skippade några dagar. Dag 22 fick jag enligt min egen kroppstolkning ägglossning, men kontrollerade inte med stickor. Kanske dumt. Men man lär sig väl. Så får vi hoppas att symptomen smyger sig på :)

Känner man ändå av det hyffsat så är det ju lungt

Jag började köra med tester då jag knaprat piller i evigheter haha!

• glittersol
    frestelsen skrev 2016-01-06 21:55:14 följande:

Nä men du har ju bim fredag?? Hmm har känsla att min kommer med:/

Japp! Fredag, lördag däromkring!

Vi hade sex en gång till igår och då fick jag inget.

Kom inget i morse heller så vette fan vad man ska tro
  • glittersol
    cesso skrev 2016-01-06 22:41:41 följande:

Glittersol- jag hade också lite rosa på pappret för några dgr sen, och har haft så, eller mkt små små blödningar med de andra barnen med! Så det är alltså inte kört!!!

Tack för serpen!!
  • glittersol
    Everestmadz skrev 2016-01-06 22:08:19 följande:

Håller tummarna för er :)

Tack! Håller självklart tummarna för dig också!
Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3