• Bubblan99

Angående min hamster

Hej,

Det är så att jag har fått ta över min lillasysters hamster. Den har varit väldigt rädd av sig men nu i efterhand har jag fått höra av henne för det första att hon inte lät den vara den första dagen som man brukar göra, att hon och hennes vänner har varit väldigt oförsiktig med henne tappat henne några gånger och skakat om henne och sånt. Sedan var det en period där hon tillochmed blev så rädd(antar jag) att hon kissade varje gång man tog upp henne. Efter detta tröttnade min syster på henne och har inte lekt med henne sedan dess. Hon har inte varit i någon kontakt med Människor alls knappt på lite mindre än ett år och jag har tjatat om inte jag kunde få ta över henne men hon har vägrat Låta mig ända sen till förra veckan, då tog jag nämligen in buren på mitt rum. Från början var hon väldigt rädd av sig men nu är hon lite lugnare. Jag har läst på på nätet hur man ska få henne tam men hon vill varken bli klappad eller ta en godisbit som ligger i min hand. Sedan så biter hon på gallret trots att hon har både Två leksakskojor stor bur hamsterhjul och rör som går utanför buren. Jag släpper ut henne på mitt rum varje kväll och låter henne springa. Jag undrar följande : 1. Tror ni att jag ens kan lyckas få henne tam efter ett år? 2. Hur kan jag göra så att hon får det roligare i buren och slutar bita på gallret? 3.har ni några tips isf hur jag skulle kunna få henne tam? 4. Hur många gånger om dagen bör jag försöka "leka" med henne ? 5. Är det dåligt att väcka henne när hon sover? 6. Går det bra att ha musik i rummet?

Tacksam för svar ????

Hamster
Svar på tråden Angående min hamster