BF idag - tankar
Hej!
Skrev här för drygt 7 månader sedan, i maj närmare bestämt. Blev gravid i mars 2015 och upptäckte det i slutet av april. Min pojkvän var bestämd, han skulle absolut inte ha barn. Jag hade själv inte direkt gått i de tankarna men när jag väl insåg att jag var gravid, att jag hade en liten person inom mig började mina tankar ändras från att inte vilja ha barn till att överväga tanken på att behålla. MEN då som sagt pojkvännen vägrade kändes det dumt, taskigt rent ut sagt att behålla så jag gjorde istället en abort i v 12, en upplevelse jag gärna inte vill behöva gå igenom igen. Smärtan och komplikationerna JAG fick var inte det roligaste. Det blev en lång och utdragen process som förstörde den kommande sommaren.
Hursom. När jag var gravid så började jag räkna ut på olika sidor hur långt gången jag kunde tänkas vara samt när min dotter(yes, jag kände starkt att det var en dotter) skulle födas. Fick fram ett födelsedatum, 14 december, vilket ironiskt nog även är min pojkväns födelsedag. Tanken slog mig plötsligt idag (igår, då klockan är sent på natten) att jag hade kunnat vara höggravid just nu och föda vilken dag som helst. Eller så hade jag kanske redan fött och haft en liten tjej i min famn. Tanken är så surrealistisk och av någon anledning har jag känt en slags ledsamhet och tänkt mycket på just den här lilla tjejen. Hur hade hon varit om hon hade fått leva vidare?
Ni som har gjort abort och kollat upp BF-datum, hur kände ni den dagen när ni väl kom till det datumet?