Inlägg från: Alltidväntarmanpånåt |Visa alla inlägg
  • Alltidväntarmanpånåt

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

Jättebra att du fixade tråden E87:)

Efter flera års försök har vi äntligen lyckats bli gravida med ett litet syskon till vår son (född 2011). Bf är 31/7 enl det vul som vi gjorde tidigare i veckan. Så himla skönt att få se det lilla hjärtat picka. Har oxå hållt på och testa en del men tillslut fick vi 3+ och då slutade jag. Vi bor i Gbg och jag är 32 år

Limpan nr2: har själv aldrig testat m nåt annat än veckoindikator så har inget att jämföra med men det ser ut att va ett väldigt tydligt plus:) Håller tummarna för att det går vägen!

Aurora82: vad ledsen jag blev för er skull av ditt inlägg. Får man fråga vad som hände? Önskar er verkligen all lycka nu!

• Alltidväntarmanpånåt

BF AugustI

(Okänt datum)

29 juli - tredje barnet

31/7

Alltidväntar... 32, andra barnet (son 2011). Gbg

3/8

jonken - 28, första barnet. Sthlm

6/8

Primavolta - 29, tredje barnet. Sthlm

17/8

E87 - 28, andra barnet (dotter född 13) Gävle

Happylife - 28, fösta barnet. Sthlm

18/8

tystlängtan - 27, andra barnet, son född 13, Göteborg

19/8

Grodan90 - första barnet,gbg

23/8

Limpan nr2 - andra barnet

26/8

Symetrical - 32, andra barnet, son född 13, Stockholm

28/8

Juni90

29/8

SkogsstjärnN - 30, tredje barnet. Dotter född 05 och dotter född 15. Sthlm

• Alltidväntarmanpånåt
    primavolta skrev 2015-12-19 18:44:44 följande:

Grattis till plus och att få se ett hjärta slå, det är lycka det! Får jag fråga i vilken vecka du fick 3+ ? Jag själv har varit lite crazy med digitaltesten den här gången.. :)

Jag fick 2-3 i v 5 (4+1) och i v 6 (5+1) och tillsist 3+ i v 6 (5+3).
  • Alltidväntarmanpånåt

Såg att det fanns en senare uppdatering än den jag kopierad. Detta är den senaste listan vad jag kunde se och jag har lagt till mig själv så hoppas den är komplett nu:)

BF AugustI

(Okänt datum)

29 juli - tredje barnet

31/7

Alltidväntar... 32 år, andra barnet (son 2011), Gbg

3/8

jonken - 28, första barnet. Sthlm

6/8

Primavolta - 29, tredje barnet. Sthlm

9/8

FruFrau - 28 år, första barnet, karlstad

17/8

E87 - 28, andra barnet (dotter född 13) Gävle

Happylife - 28, fösta barnet. Sthlm

18/8

Tystlängtan - 27, andra barnet, son född 13, Göteborg

19/8

Grodan90 - första barnet,gbg

23/8

Limpan nr2 - andra barnet

24/8

Tudelu - Andra barnet, Västerås

26/8

Symetrical - 32, andra barnet, son född 13, Stockholm

28/8

Juni90

29/8

SkogsstjärnN - 30, tredje barnet. Dotter född 05 och dotter född 15. Sthlm

• Alltidväntarmanpånåt
    jonken skrev 2015-12-20 13:31:48 följande:

Skönt att höra nån mer som känner likadant. Jag vill inte heller berätta förrän efter rul för chefen, de kollegor som jag sitter närmast kunde jag inte dölja för så de vet redan. Jag är ledig nu ett par veckor iaf, så finns ju chans att det hinner gå över. Men om inte får jag nog oxå försöka få en sjukskrivning. Och ev be om att diagnos inte framgår på sjukintyget. Får dessutom ny chef från årsskiftet, så det känns ju inte som bästa sättet att starta på :(

Mår oxå fasligt illa. Börjar tidig morgon och går över till lunch. Sedan efter lunch kommer tröttheten istället. Haha:) Men det är ju värt det. Hatar att kräkas så biter ihop!!! Verkligen en utmaning varje dag!

När man blir ss och får ett läkarintyg så framgår diagnos, symptom och hur det påverkar dig i ditt arbet på första sidan. På andra sidan framgår det för vilken tid läkaren sjukskrivit dig och i vilken omfattning. Många vill inte alltid berätta för chef/ag/lönekontor varför de är sjuka och lämnar då bara in sida två. Diagnos måste nämligen alltid framkomma på intyget annars kan inte FK göra sin utredning om rätten till sjp finns. Så till jobbet lämnar du alltså sida två och till FK sida ett och två. Men jag hoppas naturligtvis att du mår bättre. Postafen hjälper ganska bra. Det är receptfritt. Legrigan finns oxå men på recept. Annars är lokavatten och tuggummi mina bästa tips.
  • Alltidväntarmanpånåt
    Tudelu skrev 2015-12-20 23:40:47 följande:

Haha jag är tvärtom. Mina portioner är större istället! Mår illa lite på förmiddagen, men hittills väldigt lindrigt ändå.

Alltså. Är jag ensam om denna GALNA trötthet???? Från att somna runt 01 varje natt innan jag plussade, är jag sovfärdig redan vid 20 nu och sedan har jag ändå så jääääkla svårt att vakna på morgonen. Gäspar mig igenom arbetsdagarna och vill nästan börja gråta ibland för jag inte orkar vara på jobbet o ge järnet längre.. jag kommer ju bli den lata kollegan snart som alla tittar snett på >.

Sjukt trött här oxå. Va det i förra graviditeten oxå. Det är det enda som är likadant. Det säkraste graviditetstecknet enl min man är när han kan välja film utan att jag invänder eftersom jag ändå sover efter fem minuter:)
  • Alltidväntarmanpånåt

Jag jobbar med rekrytering och varje dag känns det som om jag kommer kräkas i någons ansikte:( Är så känslig för dofter och människor luktar väldigt mkt har jag insett. Mkt värre denna graviditet. Däremot kom inte illamåendet förrän i v 8. Jag va så orolig och ville konstigt nog bara börja må illa.... Förra ggn kände jag det redan i v 3-4 så håller det i sig till v 12 så är det bara tre veckor kvar och de tre veckorna är jag tack o liv ledig!

Någon (hottar inte vem) frågade om Legrigan innehöll lactos. Jag tror inte det. Kan inte se det på burken iaf. Har inte vågat ta någon tablett ännu. Fick dem av en vän som har vart sjukskriven för oro och ångest och tydligen använd de för det egentligen. Tog emot dem som sista utväg. I förra graviditeten fick jag dem utskrivna men tog dem aldrig.. Har vänner som ätit dem. De säger att de funkar men att man kan bli lite dåsig.

• Alltidväntarmanpånåt
    Tudelu skrev 2015-12-21 20:10:08 följande:

Näe..hade två MF innan dottern, ett i vecka 6 och ett i vecka 8. Sedan fick vi henne.

Nu när vi skulle få till syskon så försökte vi i 1.5 år, lyckades till slut men missfall i vecka 6.

Lyckades igen efter 5 veckor och nu börjar jag blöda IGEN i vecka 6. Helt värdelöst :(

Har en granne som är bm så frågade henne om man kunde hosta till sig ett mf. Hon sa att innan du lyckats med det har du förmodligen hostat sönder ett el flera revben först. Däremot är slämmhinorna känsliga his en gravid kvinna och är du dessutom förkyld kan de vara ännu känsligare så rosa flytningar kan helt enkelt va blodkärl som spruckit. Om det iaf skulle va ett mf så har det troligtvis inget m din hosta att göra. Håller tummarna för att hostan lägger sig men framförallt att knodden växer och frodas inom dig!!!
Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl