• Tudelu

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

E87 skrev 2015-12-21 20:25:11 följande:

Okej låter jobbigt :/ jag trodde att man fick en utredning efter 3 MF oavsett hur många barn man har

Tror det bara gäller 3 missfall på rad. :(

Jag är heöt övertygad om att det är kört. Har haft så mycket molvärk idag o nu på kvällen känms det som jag får krafiga regelbundna sammandragningar. Håller i sig ett par minuter och det går typ 3-4 min emellan. Så var det sist med. Jag tror inte att jag kommer orka försöka en gång till om det skiter sig nu. Jag har inte tillräcklig psykisk ork att oroa mig en gång till. :(
  • Tudelu

Jo jag tänkte ringa o höra , men dom är så hårda här. Jag fick inte komma in sist , trots att jag småblödde över en vecka innan det kom igång.

Så himla orolig. Jag har skitont i brösten och har mått illa mycket idag, men har som sagt också haft rejäl molvärk.

Jag hoppas ju såklart att det är en blodkärl, men det är hopplöst att tänka positivt :(

• Tudelu
    happylife skrev 2015-12-22 07:57:13 följande:

Hur mår du idag Tudelu? <3

Vaknade precis. Brösten är fortfarande lika ömma , vilket känns bra. Men drömde att det j

började forsa blod, så när jag vaknade var jag helt inställd på att jag inte var gravid längre. Så jäkla otäck känsla! Flytningarna är typ mörkbruna nu, har ej avtagit. :(
  • Tudelu

Tyvärr är det ingen ide ens att försöka. Man får inga vul för tidiga blödningar här. Dom säger bara att det är 50/50 , antingen mf eller inte. Bara att vänta och se.. Jag ringde och grät varje dag i 4 dagar sist, bönade och bad. Sista samtalet suckade hon och gav mig ett vul måndagen därpå. Men när det väl var dags för vul var missfallet redan ett faktum.

• Tudelu
    happylife skrev 2015-12-22 09:16:02 följande:

Trodde man kunde "köpa" privat vul i hela landet? Vart bor du?

Har inte letat efter nån privat klinik iofs. Bor i Västerås, vet inte om det finns nån privat som gör tidiga vul här!
  • Tudelu

Praktikertjänst utför enbart röntgen i Västerås tyvärr. Den enda privata för ultraljud som jag hittar är Kvinnoläkarna och dom har stängt över jul från o med imorgon. Så min enda chans är om jag får komma in idag, vilket jag inte tror :(

• Tudelu
    happylife skrev 2015-12-22 10:55:09 följande:

Det är dessutom nära till Sthlm från dig, vill man så går det som jag brukar säga!! :)

Avtar det så kan jag absolut tänka mig att åka till en bit. Ska ändå boka på Mama Mia innan vecka 12 isåfall. Men fortsätter blödningen så känns det inte länt att lägga tid o pengar på ett vul i Sthlm riktigt. Det ser ut som att det avtagit lite just nu, fortfarande brunt men inte samma mängd. Får se om det ökar igen :/
  • Tudelu

Vilken vecka exakt är du i Happylife? Funderar på när jag ska våga ta mitt för att se om det blir 3+. Jag tog första digitala i torsdags vecka 4+3 . Idag är jag i 5+0 och antar jag borde vänta lite till? Annars blir jag väl ännu skrajare!

• Tudelu
    Villhabarn29 skrev 2015-12-22 13:19:09 följande:

Okej. Kan värken vara fokuserad till en sida ibland? Jag känner mest på höger.

Är det stark värk bör du kontakta gyn för en undersökning, då det kan vara utomkveds. Säkert ingen fara, men bättre att kolla upp det för säkerhets skull!
  • Tudelu

Jag har ringt både privat och kvinnoklinikens gyn nu. Den privata hade inga tiden förren mitten av februari och kvinnokliniken sa att dom ändå inte kan se nånting så här tidigt och att dom inte har tider förren efter nyår. Bara att stå ut och hoppas på det bästa :(

Hon trodde att det var hostan som orsakat ett sprucket kärl iom att jag fortfarande har kvar alla symptom, men oroar mig ändå en del eftersom jag får så stark värk emellanåt. Så jäkla nervöst att vara gravid, snacka om att sånt här tär på en !

Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl