BF augusti 2016, vi som vill prata på fl
Äl+16 ska de stå!!
Äl+16 ska de stå!!
Jag håller tummarna för dig happylife <3
Hur blev ni bemötta på akuten när ni kom in med bruna flytningar och ingen smärta? Blir dom irriterade och gör ett motvilligt vul, eller är dom hyffsat förstående? Jag vågar inte åka till akuten, ifall dom anser att det inte är akut. :/
Okej skönt att höra. Har svärmor med fanilj hos oss just nu så blir dumt att åka in medan dom är här. Då börjar dom undra. Men dom åker hem på söndag så funderar på att ta det akut då. Ju mer ja hör om blödningar och tomma hinnsäckar med kvarvarande symptom, desto mer nojjig blir jag :(
Har googlat sönder "12.1 mm hinnsäck utan foster" mm och fick upp hoppet. Många som inte sett nåt i v 6 men sett hjärta en v senare! Dock frågetecken på mina bruna äckliga flytningar..
Happylife - vet inte vad jag ska skriva :( Jag håller alla tummar och tår.
Eftersom du tyckte att du fick vänta på cb 3+ kanske det kan va så som hon sa till dig att det kan va lite "trögstartat"? Jag gjorde vul i förra graviditeten (fick en son) i 6+1. Hon fick leta en stund för att hitta något. Och den va bara ngn millimeter. Måste va jättesvårt att hitta ngt så litet och speciellt med en dålig vul apparat. Sen händer det ju mycket på en dag.
Förstår att det är jobbigt nu när du oxå åkte dit för att få svar och så blir det bara ännu mer förvirrat. Det känns som att det kan gå lika mycket åt vilket håll. Hoppas innerligt att det blir en bra tisdag. Själv ska jag på vul på onsdag.
Håller också med!! Men gulligt av din sambo, happylife, att tänka på oss :)
Kan hinnsäcken växa utan embryo?
Har inget i denna tråd att göra men av en händelse kikade jag in "gravidappen familjeliv" tipsar nämligen om forum/trådar att läsa baserat på vecka man är i.. Är själv i vecka 15 men bara MÅSTE kommentera när det jag läste va som mitt eget inlägg för 8 veckor sen...
Happylife jag va på VUL i 6+3 eller 6+5 enl egen uträkning. Läkaren säger "nej absolut inte vecka 6+ snarare 5+ och hela min värld rasade samman. "En hinnsäck i rätt storlek och KANSKE fosterstruktur" va hennes ord..Klev ner från stolen och va helt knäckt... Fick en ny tid 9 dagar senare men gick ändå dagen efter till annat ställe, med en helt ny maskin syntes från ena dagen till andra ett litet embryo och jag mättes till 6+2 vilket gav mig hopp. Kunde vänta lite lugnare till det tredje VUL:et 9 dagar efter första. Då va loppan plötsligt helt i sin storlek (bara lite seg i starten har vi i efterhand förstått) med detta inlägg ville jag ge dig hopp! Maila gärna om du undrar mer detaljer!
Vill än en gång inte ge falska förhoppningar, men jag har googlat runt som en tok nu och hittat massor av berättelser med "tomma hinnsäckar" i v 6+ både med och utan blödningar och det finns hur många som helst som ddt gått vägen för!
Hittade bland annat den här historien. Helt galet!
Har ansökt till gruppen nu :) hittade den. Man kan skriva där precis som här!
Hänger med er tills sista ordet är sagt ang tom hinnsäck eller ej...
Ja, helt sinnes egentligen! Förstår de inte vilken makt deras ord har!?!?? ;-(
Alltså, jag blir inte riktigt klok på hur den där medlemstråden funkar..?! Nu när jag gick in igen kom jag bara till "ansök medlemsskap" igen, men det har jag ju redan gjort!??!
Precis. Med andra ord omöjligt att veta varken ut eller in... :-/
Skönt med nytt vul om bara tre dagar i alla fall!
Du verkar ha en underbar man att luta dig mot. Det är sååå viktigt i såna här situationer. <3
PS. Bra att du inte drack vinet i alla fall!